Dacă vrei să cucerești inima și mintea clienților, o companie în ziua de azi trebuie să stăpânească foarte bine tehnologia, să asimileze și să cuantifice tot felul de date și de informații și să livreze produse și servicii care să răspundă nevoile consumatorilor.
De aceea, este importantă combinarea tehnologie cu munca de echipă pentru a genera cele mai bune rezultate, spun cei de la Harvard Business Review.
Dar cum se poate produce această combinare în mod eficient? Ce superputeri trebuie să aibă cei care lucrează în marketing pentru a-i face pe clienți fericiți? HBR a stabilit cinci astfel de calități:
1. Să audă ce nimeni altcineva nu a auzit
Cei mai buni marketeri știu să asculte. Astăzi companiile pot primi feedback direct de la consumatorii lor, un feedback care vine rapid și pe care marketerii trebuie să îl ia în considerare pentru a stabili ce merge și ce nu merge.
Uele companii, de exemplu, și-au creat o comunitate virtuală unde clienții lor își pot da cu părerea despre produse sau pot veni cu noi produse. O astfel de comunitate este extrem de importantă pentru că permite companiilor să aducă îmbunătățiri gamei lor de produse constant în funcție de ceea ce consideră clienții lor că este mai bine sau nu.
2. Să ia parte la o conversație, chiar facă nu sunt prezenți fizic
Grație rețelelor de socializare , discuțiile legate de produse, de exemplu, nu trebuie să se întâmple într-un anumit loc. Marketerii de azi trebuie să știe să gestioneze zeci de discuții pe care ajung să le poarte chiar și atunci când nu se află față în față cu partenrii de discuții.
3. Să fie ageri
Dispozitivele digitale generează foarte multe informații. Milarde de clickuri, de like-uri, de postări pe Twitter. Prin urmare, marketerii trebuie să „citească” aceste date, să aibă o viziune a drumului pe care compania trebuie să îl urmeze în funcție de aceste date, trebuie să fie capabil să ia decizii rapid și să „culeagă” din volumul de informații acele detalii relevante care permit unei firme să livreze exact ceea ce își dorește publicul.
4. Creează conexiuni în cadrul unei companii
Un bun marketer va știi cum să îmbine o viziune potrivită pentru ceea ce își doresc consumatorii și contribuie la stabilirea de legături între cei care, în cadrul companiei, se ocupă de punerea în practică a acelei viziuni.
5. Să își paseze superputerile către alții
Marketerii de azi știu cât de important este să îți creezi o echipă puternică în care să ajuți fiecare membru să își găsească superputerea.