Peisajul zonei de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare (SEO) este în plină schimbare.
Google deja a devenit mult mai strict cu site-urile, iar o tactică slabă de construire a linkurilor, conținutul de slabă calitate și un design prost, toți sunt factori care provoacă penalizări din partea motorului de calitate.
În prezent, strategiile SEO de succes includ diverse component precum construirea unui brand, optimizarea pe mobil, content marketing, dar și integrarea componentei de social media.
Cei de la entrepreneur.com au selectat cinci mari trenduri pentru anul acesta în aria social media:
1. Social media are trei piloni – Linkuri, conținut și social media. Anul acesta această legătură între cele trei elemente devine mai pronunțată. Conținutul trebuie să se axeze pe nevoile publicului țintă, social media contribuie la direcționarea corectă a conținutului către utilizatorii potriviți, iar totul este consilitat de o rețea de linkuri.
2. Content marketing-ul ajunge la maturitate – Brandurile trebuie să învețe să își spună cât mai bine poveștile și să creeze conținutul potrivit, în acord cu ce așteptări au utilizatorii. Content marketing-ul se maturizează, ceea ce permite o mai bună targetare a conținutului, o mai bună măsurare a performanțelor și corectarea din timp a posibilelor greșeli.
3. Optimizarea pentru dispozitivele mobile nu mai este opțională – Odată cu lansarea algoritmului Hummingbird, este din ce în ce mai greu pentru site-urile care nu au o strategie de mobil să primească un page rank bun din partea Google. Prin urmare, investirea în astfel de strategii este esențială.
4. Este important să îți construiești brandul – A avea un brand puternic are un rol important în strategia de SEO. Spre exemplu, Google a introdus programul Autorship, care permite conectarea conținutului de pe un site cu profilul autorului și stabilirea acelui conținut care performează cel mai bine.
5. Rețelele de socializare sunt extrem de importante – Google se bazează mai mult ca niciodată pe activitatea utilizatorilor pe rețelele de socializare (pe like-uri, share-uri). Dacă ai o prezență puternică pe rețelele de socializare și ai o strategie care permite oamenilor să share-uiască ușor conținutul site-ului, atunci și strategia SEO este mai eficientă.
Toate cele cinci trenduri au în comun două mari elemente: integrare și echilibru. Dacă investești în toate cele cinci puncte-cheie, le integrezi în strategia ta generală de promovare a site-ului, cu atât vei putea să ajungi mai ușor la publicul tău, ceea ce determină și o poziție mai bună în căutările Google.