7 pași pentru a îmbunătăți relația cu clienții

O relație bună cu clienții se formează în timp și cu efort. Managementul acestei relații presupune, printre altele, și asigurarea unor experiențe plăcute pentru clienții care interacționează cu produsele sau serviciile companiei.

Cum se poate îmbunătăți relația cu clienții? Fiecare companie are propria strategie când vine vorba despre cei pentru care produc sau oferă servicii. Cu toate acestea, există câțiva pași recomandați de Harvard Business Review care v-ar putea fi de folos:

  1. O platforma de brand potrivită, care să scoată în evidență ideile principale de poziționare ale companiei, precum și o imagine de ansamblu asupra serviciilor sau produselor oferite.
  2. Urmărirea și gestionarea sentimentelor și percepțiilor clienților. În acest sens, platforma online și rețelele de socializare ar putea fi utile. Mai multe am scris AICI.
  3. Segmentarea businessului în funcție de serviciile sau produsele oferite. Scopul este de a identifica obiectivele fiecăruia și de a le îmbunătăți, dacă este cazul.
  4. Segmentarea categoriilor de clienți în funcție de nevoile pe care aceștia le au, de preferințele de consum și de percepțiile pe care le au asupra companiei.
  5. Criteriul prioritizării, care se pliază pe nevoile clienților și pe modul în care aceștia valorifică serviciile oferite sau produsele furnizate. Prioritizarea înseamnă axarea pe ceea ce este important pentru client.
  6. Arhitectura experienței este și ea un pas important. Toate elementele implicate în experiența clientului, printre care și prețul, conținutul, canalul de distribuire sau facilitățile, ar trebui supuse unei analize.
  7. Evaluarea și integrarea reprezintă ultima treaptă în construirea unei relații bune cu clientul. Trebuie să vă asigurați că toți pașii menţionaţi până acum realizează un ansamblu coerent.

(Foto: Metropolitan Transportation Authority of the State of New York/Flickr)