5 pași pentru a-ți face compania mai centrată pe client

Centrarea pe client este o strategie care aliniaza dezvoltarea si livrarea produselor companiei in jurul nevoilor consumatorilor.

Deși centrarea pe client nu este un concept nou, el a ajuns să fie din ce în ce mai relevant. Centrarea pe client este o strategie care aliniază dezvoltarea și livrarea produselor companiei în jurul nevoilor consumatorilor. În contextul transformării digitale a companiilor și al marketingului digital, să înțelegi și să modelezi experiența clientului îți aduce multe beneficii care cresc valoarea companiei.

De ce este importantă centrarea pe client?

Pentru a înțelege motivele datorită cărora centrarea pe client aduce atâtea beneficii, trebuie să stabilim de ce satisfacția clientului este atât de importantă pentru afaceri. Iată câteva argumente:

  • clienții loiali au o valoare de până la 10 ori mai mare decât cei aflați la prima achiziție;
  • este de 6-7 ori mai scump să obții un client nou decât să-l loializezi pe unul existent;
  • 7 din 10 români spun că ar încerca un nou brand sau o nouă companie pentru o experiență mai bună;
  • 62% dintre consumatorii mondiali si 73% dintre cei din România au încetat să cumpere de la un brand sau o organizație din cauza unei experiențe slabe cu serviciul clienți;
  • când vine vorba despre vânzări, probabilitatea vânzării către un client existent este de până la 14 ori mai mare decât probabilitatea vânzării către un client nou.

5 pasi pentru a-ti face compania mai centrata pe client

5 pași pentru a face compania mai centrată pe client

1. Ascultă vocea clientului – Această etapă presupune înţelegerea caracteristicilor critice şi a nevoilor specifice ale clienţilor, dincolo de aşteptările de bază exprimate în legătură cu un produs sau serviciu. Care este modul în care acesta definește şi prioritizează nevoile şi aşteptările lui de la un produs / serviciu? Fă o cercetare cu privire la nivelul de satisfacție al clienților tăi și află cât este „Net Promoter Score”.

2. Implică-l pe client în găsirea soluției – Este etapa în care ai nevoie să găsești modalități de implicare a clienților în procesul de design al experienței,  produsului / serviciului sau mediului de interacțiune cu compania ta, prin consultarea acestora.

De același autor: Cu brandul de angajator la control

  •  
  •  
  •  
  •  
  •