Dacă marile companii își permit bugete de marketing mari, cu distribuția mesajului pe cât mai multe canale, când vine vorba de startup-uri și antreprenori aflați la început de drum, banii investiți în publicitate sunt mai puțini. Tocmai de aceea, agenția de marketing online Today’s a realizat un studiu de caz al opțiunilor de promovare cu buget limitat şi a fixat un buget ipotetic de 200 de euro. Reprezentanţii agenţiei prezintă sfaturi esențiale de promovare în limita acestui buget.
Unul dintre marile avantaje ale promovării în online este că pot fi derulate campanii de succes chiar și cu bugete mici. Astfel, poți investi timp și resurse interne pentru crearea unui conținut de calitate, pe care să îl promovezi în diferite forme pe canale de comunicare diferite. Sunt două modalități de a realiza acest lucru: organic sau plătit.
Platforme potrivite pentru maximum de ROI
Balanța între organic și plătit poate înclina oricând către una dintre cele două, în funcție de ceea ce ai de promovat, de mesaj și de conținutul aferent. Când vine vorba de buget și de alocare bani, ai multe canale online și instrumente de promovare care te pot ajuta și pe care să ai un nivel cât mai ridicat al ROI (return of investment). AdWords Search, Remarketing, Display, Youtube Ads, LinkedIn Ads sau Facebook Ads și Instagram Ads sunt doar câteva și dintre cele mai eficiente pentru bugete mici.
Pentru o abordare multicanal și un mix extins de instrumente, e necesar un buget minim de 1.000 – 1.500 de euro pe lună. Bugetul investit trebuie să crească proporțional cu numărul instrumentelor utilizate. Totuși, începi de la sume mai mici, astfel că pentru un buget de aproximativ 200 euro/lună, Today’s recomandă utilizarea unui singur canal de promovare. De exemplu, poți folosi Google într-un mix de două instrumente: Google Search și Remarketing. Asemenea, când te axezi pe conținut vizual, poți investi în Facebook și Instagram (au platformă comună pentru gestionarea anunțurilor). Contează foarte mult nișa afacerii și rezultatele dorite.
Citeşte şi Cât de mare este importanța dispozitivelor mobile în comerțul online