Contează calitatea principiilor şi impactul asociației

In cadrul AMCOR, sunt 78 de firme de consultanta.

Ensight Management Consulting face parte din asociația profesională AMCOR (Asociația Națională a firmelor de consultanță și training în management). Din punctul nostru de vedere, rolul principal al unei asociații profesionale este acela de a promova un climat de profesionalism și etică. Mai ales pe termen lung, acest aspect este foarte important, pentru că influențează piața în mod pozitiv, oferind exemple de „așa da” care ajută la reglementarea raporturilor dintre jucătorii de pe o piață.
Beneficiile pentru o firmă de consultanță membră AMCOR se referă la crearea unui cadru de colaborare între jucătorii cu aceeași perspectivă de business: inițiative comune, proiecte care contribuie la sănătatea mediului de afaceri. Apoi, atestările și certificările asigură un nivel calitativ pentru firmele de consultanță, în timp ce, pentru companiile aflate la început de drum, o asociație profesională pune la dispoziție o serie de resurse care ajută dezvoltarea afacerii.
Conform Federației europene a asociațiilor de consultanță în management, în România, există aproximativ 8.000 de consultanți. În cadrul AMCOR, sunt 78 de firme de consultanță, cu precădere companii care au o prezență considerabilă pe piață atât ca număr de ani de existenţă, cât și ca proiecte de consultanță desfășurate.
În ţară, există o serie de asociații cu o componentă comercială accentuată în zona celor care se ocupă de problematica fondurilor europene. Sunt acțiuni de colaborare pe probleme comune. De altfel, ne bucurăm atunci când putem contribui la îmbunătățirea climatului în care ne desfășurăm activitatea. Şi numărul de membri, şi afilierea la organisme internaționale, şi vechimea existenței sunt importante pentru legitimitatea unei asociații, însă mai mult decât atât contează calitatea principiilor după care se ghidează o asociație și impactul pe care aceasta îl are asupra pieței. Fiind încă într-o fază incipientă, piața de consultanță românească are nevoie de promovarea unor principii precum fair-play, valoare adăugată pentru clienți sau imparțialitate.
Nu cred că putem emite o părere generală pentru potenţialul de afiliere al profesioniștilor români din orice domeniu. Cred, mai degrabă, că în România există un nucleu de profesioniști din varii domenii care au rămas în țară pentru a dezvolta societatea românească și mediul de afaceri, iar aceștia au înțeles beneficiile asocierii formale sau informale.