4 lecții de marketing de la Jamie Oliver

4 lecții de marketing de la Jamie Oliver

Jamie Oliver este unul dintre cei mai cunoscuți bucătari din lume. S-a născut și a crescut într-un mediu care i-a permis să urmeze o carieră în domeniul culinar.

Părinții lui dețin și acum un restaurant în Anglia, denumit The Cricketers. Acolo, Jamie a luat primele lui lecții de gătit, lecții care l-au făcut să realizeze că își dorește să devină, la rândul său, un bucătar foarte priceput.

La doar 38 de ani, Jamie are, în prezent, serii de emisiuni despre gătit difuzate cu succes în 100 de țări, este autorul unor cărți de specialitate devenite bestseller-uri și a unei revoluții culinară pe care a inițiat-o din dorința de a educa oamenii să mănânce mult mai sănătos.

Care ar fi „rețeta” de marketing a lui Jamie Oliver? Potrivit unui specialist în domeniu, profesor la Universitatea din Georgetown, Rohit Bhargava, exită patru elemente cheie în strategia lui Jamie:

Nu-ți fie teamă să îți stabilești un țel, în aparență, imposibil de realizat

Prin revoluția culinară, „Food Revolution”, Jamie nu s-a axat pe Marea Britanie, ci și-a propus să ajungă să schimbe până și modul în care mănâncă americanii.

În acest sens, el a pornit chiar din mijlocul problemei. A mers în Huntington, Virginia de Vest, unul dintre  cele mai nesănătoase orașe din America, din punctul de vedere al alimentației, și a încercat să le arate locuitorilor variante de mâncare sănătoase și gustoase.

Nu îți fie teamă de eforturi extraordinare

Jamie a petrecut două luni în Huntington pentru a înțelege comunitatea și a înțelege cum îi poate convige mai ușor pe locuitori să facă o schimbare. Pentru că a avut răbdare și a petrecut atât de mult timp acolo, el a reușit să își creeze chiar și mici grupuri de susținători pe care i-a învățat să gătească sănătos și care au putut să transmită mai departe mesajul lui.

Identifică cel mai bun mijloc de a-ți face mesajul auzit

4 lecții de marketing de la Jamie Oliver

Foto: bigissue.com

Pentru a provoca o schimbare, chiar și la nivelul autorităților, Jamie a apelat la gazda celei mai importante emisiuni de radio din Huntington, cu scopul de a-și face mesajul campaniei auzit de cât mai mulți oameni.

Nu pune accentul pe o singură campanie

În general, orice campanie de marketing își stabilește un public-țintă și construiește mesajul în jurul lui. Jamie, însă, a mers în școli, a apelat la flash mob-uri, a mers în casele oamenilor pentru a vorbi personal cu ei, pentru a-i învăța să gătească. Secretul revoluției a stat tocmai în aceste forme de comunicare adresate nu unui singur grup, ci mai multor.

Dincolo de toate, Jamie Oliver este un lider cu multă pasiune. Revoluția Culinară a reprezentat o campanie extrem de dificilă pentru el, care i-a consumat mult timp. Pe de altă parte, însă, Jamie recunoaște că: „Atunci când fac lucruri care mi se par corecte, ceva magic se întâmplă. Am făcut lucruri uimitoare pentru că am urmat ce mi-a spus inima. Când nu îmi urmez sentimentele, greșesc”.

(Foto: themercury.com.au)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •