Mumford & Sons și lecția de autenticitate în marketing

Mumford & Sons și lecția de autenticitate în marketing

Recent trupa britanică de folk, Mumford & Sons a anunțat că va lua o pauză de activitate. În acest context, cei de la inc.com au analizat strategia succesului acestei trupe.

Mumford & Sons s-a format în 2007. Au vândut peste șase milioane de albume în SUA și în Marea Britanie, au câștigat două premii Grammy anul acesta. Pentru unii succesul lor este inexplicabil, mai ales pentru criticii care consideră că trupei îi lipsește autenticitatea.

De ce se spune că le lipsește autenticitatea? Pentru că sunt o trupă britanică ce cântă folk în stil american. Stilul, spun criticii, nu îi definește, ci pur și simplu sunt o trupă care a descoperit un trend în muzică foarte profitabil.

Trupa nu a ținut să dea contrargumente criticilor. Ei au declarat pentru The Guardian că nu s-au gândit niciodată dacă sunt sau nu autentici.

Autenticitatea a devenit, însă, un concept cu greutate în lumea afacerilor. Marketerii tind să îl pună acum pe primul plan. Totuși, el este greu de definit.

În teorie, în marketing, autenticitatea înseamnă să aduci originalitate verificabilă, să creezi un mesaj atât de bun încât să te ajute să îți vinzi produsele oamenilor potriviți.

Cei de la Inc.com atrag, însă atenția, că autenticitatea poate fi și un concept periculos. Dacă un brand încearcă să fie autentic doar pentru că este „la modă” nu va reuși niciodată să fie credibil.

Newt Barrett, un specialist în content marketing, a definit pentru cei de la Forbes conceptual de autenticitate și ce ar trebui el să include:

*Să definești bine consumatorii brandului tău

* Să determini cu exactitate ce trebuie ei să știe

*Să livrezi informațiile potrivite într-un mod relevant

*Dezvoltă încrederea consumatorilor