Tendințe în marketingul digital pentru 2020

Tendinte in marketingul digital pentru 2020

Cum se va schimba comportamentul consumatorilor? Ce noi tehnologii au tendința de a acapara anul 2020? Iată câteva preziviuni privind marketingul digital pentru 2020.

1.Formatele video scurte

Durata de atenție a utilizatorilor, în special a adolescenților, este din ce în ce mai scurtă. Poate de asta, TikTok este noua redută de popularitate a celor din generația Z.

”Cel mai recent obiectiv al puștiului meu este să devină faimos pe TikTok”, scrie Martha Ivester, șeful Ads Marketing la Google Europa de Nord.

Creșterea masivă a aplicațiilor de partajare a conținutului video dezvăluie noi moduri în care consumatorii se implică în conținut – și tipul de conținut care devine popular: brut, inteligent, creativ, ușor și rapid de consumat.

Citește și: Cum să-ți stabilești prioritățile de buget pentru marketingul digital în 2020

O soluție ar fi să reimaginați narativele din anunțuri folosind formate mai scurte, precum și învățarea automată (n.r., în engleză: machine learning) pentru a livra variații de conținut personalizate, care încurajează consumatorii să se implice și îi angajează într-o călătorie de descoperire.

2. Asistenții vocali

Asistenții vocali vor deveni anul viitor un punct de contact și angajament mult mai proeminent pentru clienți.

”La sfârșitul anului 2021, vor fi peste 1,6 miliarde de persoane care folosesc asistenți vocali, în mod regulat, iar interesele lor nu se vor concentra doar pe verificarea orei sau trimiterea de mesaje”, scrie Manuel Roman, șeful Consumer Marketing la Google Spania.

În calitate de consumatori ne îndreptăm către o economie conversațională, una în care asistenții vocali de acasă vor juca un rol important.

”Răspunzând emoțiilor și nevoilor clienților în momentul interacțiunii, brandurile vor putea crea pentru consumatori experiențe mult mai rapide și fără efort”, adaugă Manuel.

3. Transformarea marketingului digital

Tehnologia ne-a schimbat viața în moduri pe care nu ni le-am fi imaginat. Ceea ce obișnuiam așteptăm de la servicii de top, acum așteptăm de la orice produs sau serviciu. ”Transformarea marketingului digital este esențială pentru succesul de astăzi și ne așteptăm să devină o tendință și mai puternică în 2020”, spune Julia Solovieva, Director de operațiuni pentru piețele emergente din regiunea EMEA, Google Rusia.

Citește și: Sfaturi de marketing pe mobil pentru proprietarii noi de afaceri

”Împreună cu Boston Consulting Group, am dezvoltat un cadru de evaluare a maturității digitale, astfel încât companiile să își poată măsura nivelul actual de maturitate în marketing digital și să pună la punct un plan de dezvoltare”,

4. Marketingul incluziv

Consumatorii de astăzi doresc de la mărci mai mult decât informații despre produse.

Ceea ce solicită ei cu adevărat este perspectiva brandului asupra subiectelor care contează – și modul în care contribuie pozitiv.

În 2020, punctul de vedere al unei mărci asupra problemelor precum diversitatea și incluziunea, schimbările climatice și dezvoltarea durabilă vor deveni și mai importante, scrie entrepreneur.com.

”De exemplu, consumatorii se așteaptă la o diversitate de voci și, prin urmare, companiile ar trebui țină cont de identitate, cultură, reprezentare”, scrie Vincenzo Riili, șeful Google Italia.

5. Experiența pe mobil

În 2020, consumatorii se vor aștepta la o experiență impecabilă pe toate canalele, inclusiv pe dispozitivele mobile.

Cu toate acestea, ratele de conversie de pe mobil rămân în urma celor de pe desktop. Marketerii care doresc să rămână în topul tendințelor de pe mobil ar trebui să se asigure că au bifat cel puțin 4 lucruri esențiale, în viziunea lui Sencer Kutlug șeful Client Solutions&Analytics la Google Turcia:

  • Investesc în noi tehnologii precum AMP (Accelerated Mobile Pages) și PWA (Progresive Web Applications)
  • Adaptează experiența utilizatorilor la diferite comportamente de căutare a consumatorilor
  • Utilizează tehnici avansate de măsurare pentru o mai bună cartografiere a călătoriei consumatorului
  • Utilizează licitarea automată pentru a maximiza valoarea sumelor licitate

Citește și: Cele mai importante 5 tendințe din marketingul digital în 2020

6. Transparența brandurilor

60% dintre consumatorii generației Z – cei născuți între 1995-2005 – spun că vor să schimbe lumea.

Iar această nouă generație are toate instrumentele pentru a afla despre brandurile cu interacționează.

”În Franța, una din șase persoane folosește Yuka, o aplicație de scanare a codurilor de bare care evaluează beneficiile pentru sănătate ale produselor.

Consumatorilor nu le pasă dacă 77% din branduri au dispărut. Deci, pentru branduri, transparența poate fi un diferențiator competitiv în 2020, în ceea ce privește rolul lor în societate și evidențierea locului în care intenționează să investească pentru o societate mai bună”, scrie Marion Bernard, șefa Ads Marketing la Google Franța.

7. Personalizarea la scară mare

Ne apropiem de o nouă eră în care marketingul tradițional este remodelat prin învățarea automată.

Marketerii sunt din ce în ce mai inteligenți în ceea ce privește experiența și personalizarea clienților la scară largă, deoarece învățarea automată poate ajuta la înțelegerea traseului clienților pentru a crește implicarea și a adăuga valoare în momentele cheie.

”Utilizarea responsabilă a acestor informații poate face marketingul mai personal, uman și omniprezent. Capacitatea de înțelegere și adaptare a algoritmilor de învățare automată permite o implicare foarte individuală și relevantă a consumatorilor.