Comerțul electronic continuă să crească: trenduri pentru anul 2019

Comertul electronic continua sa creasca trenduri pentru anul 2019

Comerțul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, o piață care va depăși 3,5 trilioane de euro până în 2020, potrivit Statista. România nu face excepție, cu o piață care se dezvoltă constant și urmărește rapid tendințele globale. ,,PayU estimează că, în acest an, piața de e-commerce din România va depăși 4.5 miliarde de euro. Comercianții români trebuie să fie la curent cu noile trenduri, comerțul online transfrontalier fiind cel mai important dintre ele. Din experiența noastră, acesta este modul în care își pot mări vânzările până la 50%, iar piețele emergente care înregistrează cele mai mari creșteri la nivel mondial sunt, cu siguranță, o destinație de luat în calcul”, declară Marius Costin, Country Manager, PayU România.

Comerțul online transfrontalier: de la „opțional” la „obligatoriu”

În câțiva ani, comerțul online transfrontalier va reprezenta o treime din toate vânzările de pe internet, potrivit PayU. După cum arată barometrul cumpărătorului online din 2018, anul trecut aproximativ 6 din 10 cumpărători online europeni au achiziționat produse de pe un site din afara țării, iar 76% spun că experiența lor a fost foarte bună. Cumpărăturile online în alte țări sunt cu siguranță un trend și din ce în ce mai mulți comercianți îl urmează. Un studiu recent arată că 66% dintre companii intenționează să își dezvolte afacerea prin accesarea de noi piețe din întreaga lume.

„Jucătorii mari de pe piața de e-commerce își extind deja afacerea la nivel internațional, chiar și pe piața din România, devenind competitori puternici pentru magazinele locale. Nu ne putem aștepta decât la o creștere a acestui trend, cu atât mai mult cu cât noile reglementări, cum ar fi eliminarea geoblocării nejustificate din mediul online, vin să susțină această direcție. Magazinele online din România care și-au extins deja afacerea în afara granițelor țării au înregistrat rezultate foarte bune. PayU este gata să sprijine comercianții români să atingă această viziune globală, inclusiv prin platforma globală PayU HUB, care garantează accesul la 2,3 miliarde de potențiali consumatori și peste 300 de metode de plată. Îi putem ajuta să pregătească formatele de plată în limbile locale, să ofere acces la plata în diferite valute și să permită consumatorilor să plătească cu ce au în buzunar. Acest lucru se reflectă în creșterea ratei de conversie a respectivului magazin online”, adaugă Marius Costin.

Tehnologia în slujba localizării experienței de cumpărare

Din momentul în care un consumator intră pe un site web, călătoria lui trebuie să fie plăcută, sigură și personalizată. Localizarea experiențelor de cumpărare ale clienților va face diferența între companii, datele recente arătând că 41% dintre consumatori au schimbat brandurile pe care le cumpără din cauza lipsei unei abordări personalizate, iar 50% spun că au făcut-o din cauza „unei experiențe de cumpărare negative”, potrivit raportului Accenture. Ce ar trebui să facă comercianții? În primul rând, să se asigure că mesajele și ofertele lor sunt accesibile și relevante pentru consumatorii locali, oriunde s-ar afla aceștia – fie că își petrec timpul sau rețelele sociale, pe mobil sau pe desktop. Rețelele de socializare au devenit cataloagele moderne de astăzi și un instrument puternic pentru comercianți prin care pot ajunge la consumatori și îi pot păstra pe termen lung. De asemenea, fie că folosesc AI, VR, căutările vizuale sau vocale, e important să se asigure că investesc în acea tehnologie care îmbunătățește experiența de cumpărare a consumatorilor și care este potrivită pentru nevoile, cultura și obiceiurile lor.

Citește și Virtualizarea cumpărăturilor în România