Cu toții suntem creatori de obiceiuri: ne trezim la aceeași oră, mergem la serviciu, luăm masa la o anumită oră, spre seară mergem acasă și repetăm activitățile în următoarea zi.
Deși nici o rutină nu este la fel, aceasta oferă o senzație de împlinire și normalitate. De fapt, stilul vieții voastre cotidiene reflectă obiceiurile voastre zilnice. Potrivit unui studiu de psihologie realizat de către Duke University, 45% din tot ceea ce faceți zi de zi determină aceste obiceiuri zilnice.
De aceea, pentru mulți, schimbarea este un inconvenient. De obicei, aceasta implică ceva necunoscut. Heraclit din Efes spunea: „Singura constantă în viață este schimbarea”. Deși prea mulți oameni se tem de necunoscut, invențiile și inovațiile nu pot fi create cu o astfel de atitudine. Depășirea barierelor, acceptarea schimbării și extinderea orizonturilor voastre este modul prin care vă dezvoltați ca profesioniști și indivizi.
Iată cinci obiceiuri pe care le puteți cultiva pentru a vă ajuta să atingeți succesul.
Stabiliți întâlnirile în aceeași locație.
În calitate de CEO sau antreprenori, sunteți implicați în numeroase întâlniri în fiecare zi. O modalitate de a vă maximiza timpul este să vă programați întâlnirile consecutiv și într-un singur loc. Astfel, veți finaliza întâlnirile în prima jumătate a zilei și nu veți irosi timp schimbând locațiile. În schimb, vă puteți concentra asupra a ceea ce urmează să discutați în cadrul întâlnirilor.
Tiffany Pham, fondator și CEO la Mogul, urmează cu strictețe această practică. Spunea pentru Inc: „Dacă trebuie să am mai multe întâlniri pe parcursul unei zile, mă străduiesc să le stabilesc într-o singură locație. În acest fel, mențin eficiența și concentrarea pe parcursul întâlnirilor, stabilind un ritm potrivit în agendă și timpul maxim alocat. În același timp, știu că trebuie să trecem direct la subiect, având în vedere că următoarea întâlnire este iminentă.”
Organizați-vă.
Nu toată lumea este de acord cu faptul că există o corelație între organizare și productivitate. Dovezile științifice arată că dezordinea, fie acasă, fie la locul de muncă, duce la o lipsă de concentrare. Aceasta vă împiedică să vă concentrați pe obiective mai mari. Dacă organizarea este un obiectiv pentru care depuneți eforturi, dar nu știți de unde să porniți, luați-o încet. În loc să aranjați tot biroul, începeți de la un sertar. Organizați partea stângă a dulapului, în loc de întreag dulapul.
În același timp, există și oameni care ar putea să fie un pic mai „împrăștiați”, dar care pot fi la fel de concentrați și productivi precum cei mai ordonați. Dar, la sfârșitul zilei, rezultatul final este cel mai important.
Rămâneți conectați.
Când porniți în călătoria antreprenorială, sunteți responsabili de tot: de la telefoane și trimitere de colete, până la facturare și dezvoltarea afacerii. Cu cât organizația devine mai solidă, delegați unele dintre aceste responsabilități altor angajați. Iar atunci când afacerea ia amploare, vă concentrați pe extinderea acesteia. Odată cu expansiunea vin și durerile de cap, care vă pot face să vă pierdeți concentrarea.
Atunci când un antreprenor se deconectează, el poate pierde din vedere problemele esențiale, iar aceasta nu este o metodă eficientă de a conduce o afacere.
Aflați ceva nou în fiecare zi.
Atunci când sunt tineri, mulți cred că învățarea se oprește după ce absolvesc liceul sau universitatea. Totuși, pe măsură ce înaintează în vârstă și devin mai înțelepți, își dau seama că nu este adevărat. Învățarea nu ia sfârșit niciodată. Și dacă vreți să aveți succes, trebuie să fiți un devorator de cărți sau un mare consumator de știri.
Dar asta nu înseamnă că trebuie să fie ceva extraordinar. Dacă vreți să vă îmbunătățiți vocabularul sau să fiți mereu la curent cu ceea ce se întâmplă în lume, trebuie să vă faceți timp.
Mark Cuban spune că citește trei ore în fiecare zi. Bill Gates citește o oră înainte de culcare. Cititul nu este doar un lucru pe care îl faceți pentru a vă limpezi mintea. De asemenea, vă poate ajuta să învățați din greșelile (și succesele) altora. Chiar și rețele sociale pot fi utile, dacă le folosiți înțelept. Cineva ar putea distribui un articol care este relevant pentru industria voastră. S-ar putea să fie vorba despre o nouă tendință, o nouă tehnologie sau un nou instrument care ar contribui la eficientizarea volumului de muncă.
Indiferent de ceeea ce alegeți să învățați într-o zi, fie că are legătură cu industria, fie că nu, faceți un efort să învățați. La urma urmei, cunoștințele nu au omorât pe nimeni.
Puneți întrebările corecte și depășiți limitele.
Cea mai mare parte a volumului de muncă se învârte în jurul la „ce” sau „cum”: la ce lucrăm astăzi? cum vom realiza această sarcină? Dar foarte puțini se întreabă „de ce”. Oamenii de succes pun constant întrebări și depășesc limitele. Deși poate părea infantil să puneți întrebări la nesfârșit, întrebarea „de ce” vă ajută să înțelegeți procesul și, eventual, să găsiți căi alternative pentru a rezolva o problemă.
Să puneți la îndoială anumite lucruri este un mod de a depăși bariere. Deși poate fi dificil de realizat, contează foarte mult cum spuneți, nu doar ceea ce spuneți. Puteți cere aproape orice, puteți forța limitele și chiar să contestați autoritatea cuiva, dacă o faceți calm și cu respect.
Vă spuneam la început cum obiceiurile zilnice determină modul în care vă conduceți viața. Puneți-vă câteva întrebări: a) ce înseamnă succesul pentru voi? și b) există ceva în rutina voastră zilnică pe care trebuie să-l schimbați, pentru a reuși?
Succesul este definit diferit, de către oameni diferiți. Unii îl măsoară în titluri, bani, statut social/ financiar sau pur și simplu satisfacție personală. Aflați ce înseamnă succesul pentru voi și lucrați la acest scop. Apoi examinați rutina zilnică și faceți o autoevaluare onestă. Acesta trebuie să fie planul vostru de acțiune
Citește și: Principalul resort motivațional al antreprenorilor români este ideea de a-i inspira și pe alții?
Sursă: entrepreneur.com
(Foto: Daria Shevtsova, www.unsplash.com)