Cele mai bune cărți pentru specialiștii în content marketing

Cele mai bune cărți pentru specialiștii în content marketing

Cărțile care fac referire la mediul digital sunt dificil de recomandat pentru că, prin natura sa, spațiul virtual se modifică de la o zi la alta. Unele ”manuale” sunt valabile ani și ani pentru că fac referire la practici general valabile, la principii de design sau de funcționalitate de bază, dar majoritatea lor conțin practici care în cel mult un an de zile vor fi depășite. Copyblogger a reușit însă să întocmească un set de recomandări cu grad de valabilitate ceva mai extins pentru cei care au ”content marketing” în fișa postului.

1. Content Strategy for the Web (Strategii de content pentru web)

Cuvântul strategie îi face pe mulți să strâmbe din nas pentru că nimeni nu mai crede în rețete. Dar sfaturile de strategie nu au rol de table ale legii, ele trebuie adaptate pentru fiecare business în parte, iar fără o strategie, conținutul pe care îl produci nu va ajunge niciodată la rezultatele estimate. Kristina Halvorson și Melissa Rach te ajută să treci prin etape esențiale pentru elaborarea propriei strategii și pentru a lua decizii corecte în pplanurile tale pe termen lung. Citiți această carte cu agenda aproape pentru că veți lua multe notițe, iar recomandarea ar fi să vă faceți o schiță de strategie chiar în timp ce o citiți.

Cartea poate fi luată de aici: Content Strategy for the Web, 2nd Edition

2. Everybody Writes (Toată lumea scrie)

Cartea scrisă de Ann Handley’s este un ghid complet pentru crearea de conținut. Vei învăța de aici cele mai importante reguli de scriere, ce reguli ar fi bine să încalci, mecanici de lucru pentru cei care activează în social media și multe altele. Cartea în sine este ca un blog pentru generarea de conținut și conține și sfaturi pentru a te menține productiv mereu.

Cartea poate fi cumpărată de aici: Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content

3. Made to Stick (Făcut să reziste)

”Made to stick” a fost publicată în 2007 și este prima carte pe care ar trebui să o lecturați dacă vreți să scrieți conținut memorabil și eficient. Mulți spun despre această carte că este scheletul care te ajută să transformi conținutul mediocru în ceva spectaculos. O lectură ușoară, simplă, punctuală, dar de bază pentru oamenii de marketing și pentru editori.

Cartea poate fi cumpărată de aici: Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die

4. Letting Go of the Words (Renunțarea la cuvinte)

Ginny Redish a scris această carte în 2008 și până în ziua de azi încă se menține în topul recomandărilor oamenilor de content marketing. Manuscrisul cuprinde multe sfaturi de scriitură în sine, dar te ajută și să privești conținutul ca pe informație, nu ca pe simple fraze sau texte organizate pe cuvinte cheie.

Cartea poate fi cumpărată de aici: Letting Go of the Words, Second Edition: Writing Web Content that Works

5. Mobile Usability (Utilizabilitate pe mobil)

Potrivit statisticilor, consumul de content pe mobil a crescut și chiar l-a depășit pe cel de pe desktop. A învăța să scrii pentru mobil a devenit o nouă cerință pe listă. Experții în usability Jakob Neilsen și Raluca Budiu te ajută să înțelegi designul pentru mobil și care sunt cele mai eficiente modalități de spargere a conținutului pentru o lectură ușoară din partea utilizatorilor.

Cartea poate fi cumpărată de aici: Mobile Usability

6. Clout

Clout a fost publicată de Colleen Jones în 2011 și îți prezintă opt principii ale retoricii îmbinate cu elemente luate din psihologie. Un manuscris care te îndepărtează de capcanele în care orice angajat din departamentul de marketing are șanse să cadă: goana după trafic și scurtăturile sale. Jones te ajută să gândești unitar și pe termen lung, te îndeamnă să te concentrezi pe context și pe livrarea conținutului în funcție de acesta.

Cartea poate fi cumpărată de aici: Clout: The Art and Science of Influential Web Content

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •