de Monica Vîjeu, Director de Resurse Umane, JTI România
Unde începe și unde se termină viața profesională pentru fiecare dintre noi? Dacă în perioada industrializării puternice, din secolele XVIII-XIX, viața personală începea după orele de muncă, acum, lucrurile stau cu totul altfel.
A apărut conceptul de „carieră”, iar cei mai mulți dintre noi caută și chiar își găsesc mulțumirea în satisfacția lucrului bine făcut sau în atingerea unor obiective ambițioase. Totul merge mână în mână cu atmosfera plăcută de la locul de muncă creată de angajator și, implicit, cu starea de bine a angajaților.
Printre beneficiile stării de bine la locul de muncă se numără creșterea productivității angajaților, a motivației, a capacității de concentrare, a nivelului de energie, reducerea absenteismului şi îmbunătățirea comunicării interdepartamentale. Nu în ultimul rând, angajații care se simt bine la locul de muncă sunt cei mai buni ambasadori ai companiei.
Citește și Ce îți place să faci când faci ceea ce faci?
Un exemplu potrivit în acest sens sunt evenimentele organizate la sediul JTI în fiecare an, cu ocazia sărbătorilor de iarnă și de Paști. Pe parcursul a trei zile, angajații companiei participă la ateliere și au prilejul de a-și face cunoscute pasiunile. Sau stăm de vorbă, pur și simplu, la o cană cu ceai ori cafea și o felie de cozonac.
Îmi amintesc cu drag workshopurile dedicate fotografiei, expozițiile de colecții hand-made și, în egală măsură, reprezentațiile muzicale și de artă dramatică. Lor li se adaugă ateliere de machiaj, aromaterapie sau încondeiat ouă ș.a.m.d. De la o ediție la alta, sunt propuse teme și activități noi, cum ar fi expoziții de carte de la cele mai prestigioase edituri, care sunt foarte apreciate de iubitorii de lectură. De asemenea, cursurile de parenting adresate angajaţilor oferă informaţii de actualitate, practice, dar şi noi abordări care îi susţin în minunatul şi provocatorul rol de părinte.
Anul trecut, cei pasionați de artă dramatică au putut participa la cursuri de improvizație, susținute de doi actori profesioniști. Cursurile au reprezentat un prilej pentru angajații din diverse departamente ale JTI de a se cunoaște mai bine, într-un cadru informal. De altfel, ocaziile de a petrece timp de calitate împreună nu le lipsesc angajaților JTI.
Citește și „Competenţa este inamicul inovației“
În fiecare an, în cadrul companiei, este organizat un campionat de fotbal, la care participă pasionații sportului-rege.
JTI își încurajează angajații să participe la competiția Global Corporate Challenge (GCC), destinată „corporatiștilor”. GCC stimulează participanții să facă în fiecare zi un număr cât mai mare de pași, reușind astfel să includă mișcarea în rutina zilnică.
Starea de bine în cadrul JTI este însă întreținută zi de zi, în primul rând de climatul creat în organizație și, apoi, de mediul de lucru (săli de relaxare, o cantină spațioasă, fumoare, o sală de sport).
În anul în curs, angajații noștri se vor muta într-o nouă clădire, care va fi reprezentativă pentru cultura organizațională și valorile JTI, precum și pentru poziția companiei în cadrul societății și al mediului de afaceri. Climatul organizațional, caracterizat printr-o bună colaborare și comunicare interdepartamentală, transparență și respect reciproc, este foarte apreciat de angajați.
Expunerea ideilor care au ca scop creșterea afacerii și, de asemenea, recunoașterea meritelor se fac prin diverse programe și mijloace de comunicare. În JTI, angajații comunică despre propria activitate și realizările echipelor din care fac parte sau împărtășesc cu ceilalți cum contribuie la creșterea afacerii, printr-o serie de canale de comunicare, foarte apreciate în cadrul companiei. De altfel, se poate spune că implicarea angajaților în redactarea conținutului revistei companiei și în realizarea programului televiziunii interne este reprezentativă pentru cultura organizațională a JTI.
Angajaţii JTI au posibilitatea de a-și construi o carieră, ceea ce contribuie într-o mare măsură la starea de bine. Programele de training destinate dezvoltării profesionale, dar și personale, îmbină învăţarea interactivă cu feedback şi activităţi de coaching. Perspectiva învățării clasice, „în sala de curs”, este completată cu un model eficient și atractiv.
Mai exact, cu acela în care toți participanții sunt activi și implicați, ies din zona de confort și experimentează roluri în mod direct, prin jocuri și simulări sau prin dialog cu personalități de seamă din domeniul dezvoltării profesionale. Toate acestea au dus la îmbunătățirea colaborării în cadrul echipelor, la o deschidere mai mare, demonstrată, de a împărtăși din experiența proprie.
Angajații noștri vin cu plăcere la serviciu datorită atmosferei plăcute, condițiilor excelente de muncă, precum și datorită expunerii la un mediu de afaceri dinamic. Ca noutate, în martie 2014, JTI a primit certificarea Top Employers la nivel local și European, din partea Top Employers Institute. JTI este unul dintre cei mai buni angajatori nu doar în România, fiind astfel desemnat în Top 3 Employers în Europa.
Există, așadar, fericire și la locul de muncă, dat fiind că avem nevoie de mulțumire în viața personală, dar și în cea profesională.