Pe vremuri, era o alegere să stai peste program la birou, acum smartphone-ul aduce biroul cu tine acasă prim intermediul e-mailului și al aplicațiilor de comunicare.
Cultura oamenilor mereu disponibili
Mercedes de Luca, COO Basecamp scrie într-un articol publicat în Entrepreneur: ”Pe parcursul carierei mele am lucrat în tech în Silicon Valley. Îmi aduc aminte prima dată când am primit un dispozitiv care mi-a permis să îmi citesc e-mailul fără să fie nevoie să stau la birou. M-am simțit eliberată. Apoi, pe măsură ce din ce în ce mai mulți oameni au primit dispozitive mobile, cultura aceasta de disponibilitate permanentă s-a extins. Nu am realizat niciodată cât de obositor poate fi să fii ON tot timpul până când am avut șansa să fiu OFF.”
La foarte multe multe companii nu ai, însă, șansa asta de a putea bloca subit comunicarea. Din momentul în care angajații pornesc dimineața pe drum spre birou până atunci când mai verifică e-mailul ”ultima dată pe ziua de azi” sunt legați continuu de compania în care activează. Munca se insinuează în toate zonele vieții lor – serile lor, weekendurile și concediile. Chiar și în somn uneori, notificările nu sunt oprite. Și mulți manageri și lideri alimentează acest stil de viață prin propriul exemplu.
Mai mult rău decât bine
Studiile arată că supraîncărcarea – fie impusă, încurajată sau doar acceptată de management – acționează în detrimentul echipelor și companiilor noastre. Workoholism-ul duce către burnout, probleme de sănătate și depresii – ceea ce conduce la creșterea zilelor de concediu medical și de osihnă consumate, produce schimbări de comportament în oameni – unii chiar îndreptându-se spre alcoolism sau dobândind afecțiuni grave precum diabetul sau bolile de inimă. Varianta cea mai blândă pentru ei este demisia, dar aceasta se traduce într-un cost uriaș pentru angajator.
Angajații obosiți nu lucrează eficient și nici nu mențin calitatea
Diferența dintre a lucra 40 de ore pe săptămână și a lucra 55 sau mai multe ore pe săptămână se traduce în scăderea calității muncii. În anii 80 un studiu celebru din Marea Britanie arăta o scădere uriașă în funcția cognitivă pentru cei care lucrau peste program în mod constant. Echipele care petreceau mai multe ore la birou decât specificate în contractul de muncă nu mai erau eficiente pe termen lung și trăgeau în jos businessul.
Cei mai dedicați angajați nu sunt neapărat cei mai buni
Nu există nicio legătură demonstrată între angajații foarte dedicați businessului și performanță. Prin urmare este posibil ca motoarele afacerii tale să fie reprezentate chiar de acei oameni care nu stau niciodată vreun minut în plus peste ora 17.00 la birou și cei care trag în jos ritmul de lucru să fie cei care sting lumina noapte de noapte în open-space.