4 comportamente neașteptate ale angajaților “vedetă”

Angajatii exceptionali stiu ca a obtine un job nu este despre a-i impresiona pe angajatori si despre a se mula perfect pe profilul cautat.

Tindem să credem că a obține un job este o știință: dacă se combină abilitățile potrivite și faci tot ceea ce trebuie la momentul potrivit, vei primi oferta pentru jobul ideal, în scurt timp. Este ușor să adoptăm această credință, mai ales când avem atâtea puse în joc: felul nostru de a trăi, ambițiile profesionale și personale. Dar, dacă într-adevăr vrem să înaintăm în carieră și să facem mișcări îndrăznețe, câteodată trebuie să încălcăm regulile.

Iată patru tipuri de comportamente pe care angajații-vedetă, de top,  le pot avea:

Rămân conectați la job chiar și în viața personală

Suntem adesea avertizați să nu amestecăm viața personală cu cea profesională sau să nu punem la suflet ceea ce se întâmplă la muncă. În unele cazuri, acesta este un sfat bun, mai ales atunci când vorbim despre relații romantice sau probleme personale.

Dar, în restul situațiilor, nu înseamnă că trebuie să ne deconectam total de propria persoană. Cei mai buni angajați sunt cei care aliniază viziunea și misiunea companiei cu cele personale. Această potrivire va determina nivelul de motivație și pasiunea pusă în job.

Sunt dispuși să refuze un job dacă nu este potrivit

Angajații excepționali știu că a obține un job nu este despre a-i impresiona pe angajatori și despre a se mula perfect pe profilul căutat. Este despre a găsi locul potrivit pentru ei.

Nu le este frică să comunice când un job nu este în concordanță cu abilitățile avute și valorile personale. În schimb, deschid conversația și comunică în mod clar despre rolul lor posibil în compania respectivă. Angajatorii primesc pozitiv aceste interacțiuni pentru că ele semnalează o dedicare puternică față de obiectivele profesionale ale celui intervievat.

Se concentrează pe cultura companiei, apoi pe cea a clienților.

Atotputernica mantră “Clientul, stăpânul nostru!” surprinde perfect faptul că nevoile consumatorului sunt principala prioritate pentru succesul oricărui business.

Totuși, apare o nouă paradigmă care aduce lucruri pozitive: leadership pentru oameni. Astfel, toți membrii unui business își mută atenția spre a avea grijă de oamenii din companie. Ideea principală este că dacă angajații sunt fericiți și multumiți, se vor ocupa mult mai bine de client.

Un job nu tocmai potrivit devine o oportunitate.

Din păcate, nu toți avem job-uri ideale, constant. Totodată, cei mai buni angajați nu se folosesc de poziția actuală într-o companie pentru a avea o scuză că nu le merge bine. Văd perioadele frustrante sau dificile drept oportunități pentru parcursul lor profesional.

Cu o abordare corectă, poți folosi job-ul actual pentru a descoperi ce te interesează cu adevărat, îți poți construi încrederea în procesul de a căuta altceva și poți câștiga experiență.