5 lecții pentru antreprenori de la Friedrich Nietzsche

Friedrich Nietzsche: 5 lecții pentru antreprenori de la Friedrich Nietzsche

Friedrich Nietzsche, filosof nihilist, cunoscut pentru teza sa „Dumnezeu a murit“ în care contestă relavanța divinității, poate fi o sursă de inspirație pentru antreprenori, potrivit entrepreneur.com.

Pornind de la concepția lui despre viață potrivit căreia oamenii nu ar trebui să se lase consumați de ideile și doctrinele din jurul lor, tot așa, antreprenorii trebuie să renunțe a se lăsa influențați de doctrine pentru a-și putea găsi propriul drum.

Iată și alte cinci concepte ale filosofului care pot fi aplicate de liderii din ziua de azi:

1. Filosofează cu ciocanul

În lucrarea publicată în 1889 de Nietzche, „Amurgul idolilor sau cum se filosofează cu ciocanul”, Nietzsche vorbește despre cum ar trebui să tratăm ,,cu ciocanul” idolii sau lucrurile „perfecte”. Aceasta ar putea fi chiar baza antreprenoriatului, aceea ce a provoca status quo-ul și de a face schimbări în bine chiar și atunci când, în teorie, acest lucru pare imposibil.

2. Haos creativ

În 1883, Nietzsche scria în „Așa Grăit-a Zarathustra”, spune că noi avem nevoie de haos pentru a da naștere unor „stele dansatoare”. Astfel, filosoful consideră că este nevoie de o mică doză de nebunie pentru a fi cu adevărat creativ.

3. Găsirea unui „tată”

Filosoful german era de părere că cine nu are un tată ar trebui să facă rost de unul. Rămas orfan de tată pe la vârsta de cinci ani, Nietzsche și-a pierdut, practic, persoana care i-ar fi putut servi drept mentor. Aceasta este o altă lecție pe care antreprenorii o pot învăța de la filosof, aceea că și antreprenorii au nevoie de un sprijin, de o persoană care să îi ghideze din când în când în afaceri.

4. Viitor, prezent, trecut

Nietzsche era de părere că viitorul poate influența prezentul în aceeași măsură cu viitorul. Este important în afaceri, de exemplu, să te uiți în trecut să vezi unde ai greșit, dar este la fel de important ce planuri dezvolți pentru a le corecta.Trebuie să vezi și în viitor, să îți dai seama cum vor merge lucrurile sau cum ai vrea să meargă pentru a lua deciziile corecte acum.

5. A deveni mai puternic

„Ce nu te omoară, te face mai puternic” este o altă idee postulată de filosoful german Nietzsche în lucrarea „Amurgul idolilor” și pe care orice antreprenor o poate folosi. Liderii trebuie să învețe din greșeli pentru a deveni mai buni.