Dacă ai cercetat antreprenoriatul, probabil ai dat peste zeci de cărți și articole care îți spun cum să reușești. Din păcate, nu există o simplă rețetă pentru a garanta succesul pentru fiecare afacere. Deci, de unde începi? În loc să te iei după o rețetă pas cu pas, mai bine aplică aceste sfaturi generale care te pot ghida în direcția bună.
Stabilește valorile și misiunea companiei
Valorile și misiunea companiei sunt fundația afacerii tale. Ele servesc ca un ghid pentru a te ajuta să iei cele mai importante decizii, cum ar fi felul în care îți construiești echipa, ce fel de calități cauți în vânzători sau cum este prezentat produsul ori serviciul în fața clientului.
Creditorii se uită adesea și la calitățile caracterului tău, nu doar proiecția de business pe care o prezinți. Când te afli într-un impas, te poți întreba care dintre opțiuni se aliniază la valorile și la misiunea companiei tale.
Efectuează cercetări de piață
Ideea ta de afaceri e perfectă în ochii tăi, dar există într-adevăr o piață pentru așa ceva? Pentru a afla răspunsul, poâi efectua sondaje online și prototipuri directe cu clienții tăi ideali, cu targetul tău. De asemenea, poți verifica datele de pe piața secundară, studii, statistici, rapoarte și alte date relevante, scrie business.com
Odată ce ai colectat date pentru a înțelege piața pe care vrei să te desfășori, poți utiliza aceste date pentru a îți îmbunătăți produsul sau serviciul. Construirea unui prototip ieftin oferă clienților posibilitatea de a experimenta afacerea și de a obține un feedback mai bun decât dacă ai prezenta clientului un design de produs.
Organizează-ți finanțele
Bugetarea și crearea de previziuni financiare sunt esențiale pentru afacerea ta. Când începi să îți desfășori afacerea, bugetele și proiecțiile servesc drept punct de referință. Te descurci mai bine sau mai rău decât ți-ai prezis? Ce domenii necesită un buget mai mare decât te-ai așteptat și în ce domenii poți reduce cheltuielile?
Utilizarea bugetelor și previziunilor te ajuta, de asemenea, să obții capitalul suplimentar de care ai nevoie pentru a îți lansa afacerea. Există mai multe opțiuni pentru a obține resursele de care ai nevoie, dar unele opțiuni necesită mai mult efort și mai multă pregătire decât altele.
Creează un plan de afaceri
Un plan de afaceri este un document de 15-20 pagini care rezumă obiectivele și strategiile unui proprietar al afacerii pentru fiecare parte a afacerii. Planurile de afaceri includ o prezentare generală a operațiunilor, strategia de piață și analiza competitivă, proiectarea și dezvoltarea produselor și situațiile financiare și proiecțiile.
Sursa foto: Unsplash