Jon Oringer, fondatorul Shutterstock – Secretul succesului afacerii cu fotografii

Jon Oringer, fondatorul Shutterstock - Secretul succesului afacerii cu fotografii

Shutterstock este considerată una dintre cele mai mari surse de fotografie din lume. A fost creată în 2003 și a fost listată la bursă în 2012. Atunci, fondatorul  și CEO-ul companiei, Jon Oringer, devenea primul miliardar din Silicon Alley.

Averea lui este apreciată acum la 1.05 miliarde de dolari.

Într-un interviu recent acordat memeburn.com, Oringer a vorbit despre modelul de afaceri de succes aplicat pe Shutterstock. Pentru el, cele mai importante sunt datele care vin de la consumatori. Aceste date trebuie colectate și centralizare constant pentru a le oferi clienților exact ceea ce își doresc, sporind în același timp veniturile din publicitate și constribuind la o creștere sigură a afacerii.

Întrebat cum s-au schimbat trendurile în materie de fotografie odată cu apariția Istagram, dar și ce influență a avut această rețea asupra Shutterstock, Oringer a declarat că din punctul lui de vedere nu există schimbări notabile.

El consideră că avantajul principal al Shutterstock este aceea că le oferă contributorilor suficient de multe date pentru a ști care sunt noutățile în ceea ce privește domeniul fotografiei. Prin Shutterstock vor ști, de asemenea, și ce gen de imagini se vinde cel mai bine.

În ceea ce privește decizia de listare la bursă el spune că a fost luată analizând și avantajele și dezavantajele. Important, pentru orice companie, spune Oringer, este să ai un scop clar pentru care faci acest pas. Pentru Shutterstock, motivul a fost acela de a atrage noi clienți și de a crește vizibilitatea companiei. Oringer spune, de asemenea, că odată listată la bursă, cultura organizațională a unei companii nu trebuie să se schimbe, ci să fie mereu centrată pe consumator și pe ideea de a face viața mai bună.

Ca orice companie, și Shutterstock se confruntă cu așa numitele „clone”. De aceea, Oringer spune că este mereu atent la ceea ce se întâmplă cu aceste genuri de site-uri: „Devenim paranoici într-un sens bun. Dar în cea mai mare parte a timpului, încercăm să ne concentrăm pe afacerea noastră și pe succesul nostru”.

În ceea ce privește o posibilă extindere a Shutterstock și posibilitatea de a oferi instrumentele de date folosite și altor companii, Oringer spune că ia în considerare această variantă sau oricare altă variantă care poate fi în beneficiul consumatorilor.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •