Steve Jobs a urmat aceste reguli de succes care se aplică oricărei afaceri

Steve Jobs a urmat aceste reguli de succes care se aplica oricarei afaceri
  1. Urmează-ţi pasiunea.

„Fă ceea ce-ți place” este mai mult decât o replică pe care Steve Jobs a spus-o în discursul său de la Stanford. Într-o apariție publică alături de Bill Gates, Jobs a explicat rolul pe care pasiunea pe care a avut-o l-a jucat în generarea succesului său. „Oamenii spun că trebuie să ai multă pasiune pentru ceea ce faci, și este cu totul adevărat”, a spus Jobs. „Motivul este că parcursul e atât de greu încât fără pasiune, orice persoană rațională ar renunța la efort.”

Unii oameni spun că pasiunea este supraestimată, dar antreprenorii transformativi știu că nu pot avea succes fără ea.

  1. Găseşte-ţi cauza nobilă.

Fostul CEO Apple, John Sculley, a fost întrebat odată dacă povestea despre „apa cu zahăr” era adevărată. Şi, a fost. În 1983, Jobs a încercat să-l aducă pe Sculley de la PepsiCo la Apple. Sculley s-a întâlnit cu Jobs pentru ultima oară pentru a-i refuza oferta. Jobs a făcut o pauză, s-a întors spre Sculley și l-a întrebat: „Vrei să vinzi apă cu zahăr pentru tot restul vieții sau vrei să vii alături de mine și să schimbi lumea?”. Astfel, Sculley a acceptat oferta lui Jobs.

Sculley spune că acea experiență l-a învățat să urmeze o „cauză nobilă”. Pentru Jobs, faptul că a reuşit să pună la dispoziție calculatoare unei persoane obișnuite, nu a fost doar o strategie de afaceri; a fost o chemare. Jobs au urmat această chemare cu un mare devotament. Nu căuta doar modele de afaceri, căuta cauze nobile.

  1. Simplifică totul.

„Simplitatea este sofisticaţia absolută”, a spus Jobs. La memorialul pentru Jobs în campusul Apple, la scurt timp după moartea sa, designerul Jony Ive a explicat la ce se referea Jobs. „Modul în care ne apropiem de design este prin încercarea de a obține cele mai multe rezultate cu cât mai puțin. Suntem cu totul consumați încercând să dezvoltăm o soluție foarte simplă, deoarece, ca ființe fizice, înțelegem claritatea”, a spus Ive.

Jobs s-au străduit să construiască simplitate în orice, de la design la strategie. Când Jobs s-a întors la Apple în 1997 după ce a fost concediat cu 12 ani înainte, prima sa inițiativă a fost de a reduce numărul de oferte de produse cu 70%. El a vrut ca inginerii Apple să se concentreze pe cele 30% care au rămas sau pe ceea ce Jobs a numit „pietre prețioase”.

Deţii o energie și o atenție limitată pentru a o oferi proiectelor. Simplifică totul și concentrează-te asupra “pietrelor preţioase”.

Citește și De ce ai mai mult de câștigat decât de pierdut prin împărtăşirea ideii tale cu alții