Vreau să fiu antreprenor?

Un antreprenor de succes o sa-ti spuna ca totul a pornit de la o idee pe care a pus-o in practica.

Fiecare dintre noi am dialogat cel puţin o dată cu noi înşine despre o idee, despre dorinţa de a o pune în practică… Unii am îndrăznit să mergem mai departe, alţii nu.

Totul porneşte de la o idee. Dacă ai un vis şi crezi în el, merită tot efortul să-l realizezi. Dacă întrebi un antreprenor de succes cum a reuşit să facă atâtea lucruri, o să-ţi spună că totul a pornit de la o idee pe care a pus-o în practică. Chiar dacă de la distanţă lucrurile pot părea foarte uşoare, drumul de la idee până la rezultatul final este lung, provocator şi cu multe surprize.

În rândurile următoare, mă voi adresa celor care doresc să se lanseze în antreprenoriat, au iniţiative şi oscilează între a începe sau a renunţa. Întregul proces decizional presupune câteva etape de parcurs. Ele se referă la introspecţia  personală, la acea discuţie cu tine însuţi care te ajută să iei o decizie. Am observat că există tendinţa de a evita această etapă: ne aruncăm în afaceri doar pentru că am văzut că funcţionează la alţii şi dorim să fim şi noi la fel ca ei sau pentru că ne-am ­săturat de un şef ori de un loc de muncă şi dorim să fim propriii noştri stăpâni. Uităm că suntem diferiţi ca persoane, că ceea ce funcţionează la alţii s-ar putea să nu meargă la noi, că avem convingeri şi valori diferite. Adesea, nici nu căutăm suficient în interiorul nostru pentru a ne asigura că suntem pregătiţi pentru ceea ce urmează să întreprindem.

Îţi propun un exerciţiu simplu, care te va ajuta să-ţi faci o imagine mai clară asupra propriei persoane, asupra dorinţelor. Vei afla astfel şi ce paşi personali poţi întreprinde ca să îţi maximizezi succesul viitoarei  afaceri.

Pasul 1. Cine sunt?

Hai să numim situaţia ta din acest moment „situaţia A”. Analizează-ţi situaţia actuală: cine eşti tu?, ce cunoştinţe şi competenţe ai?, ce experienţă ai acumulat?, care sunt abilităţile tale forte?, ce ai realizat până acum?, care sunt valorile tale?, ce crezi tu despre tine şi lumea din jurul tău?, ce resurse personale ai?, ce pasiuni ai?, cum e viaţa ta acum?. Fă-ţi o analiză SWOT, dacă vrei. Te ajută să-ți conştientizezi foarte bine nivelul personal. Tu vei fi motorul afacerii tale! De aceea, acordă o atenţie deosebită celei mai importante persoane din viaţa ta. Am avut ocazia să văd de-a lungul anilor idei minunate, care nu au avut succesul aşteptat tocmai pentru că oamenii din spatele lor nu au acordat atenţia cuvenită acestor „mici amănunte”. Obiectivele nu erau în concordanţă cu valorile şi credinţele lor, cu personalitatea sau interesele lor profesionale. Vei vedea cât de utilă îţi va fi această analiză în luarea deciziei.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •