Cele trei principale cerințe pe piața de Facility Management: socială, economică și de mediu

Facilitec Romania este un furnizor de servicii Property & Facility Management

Cu 39 de persoane angajate și având drept clienți companii precum Huawei, Willbrook, Gran Via, Alcorca, Brise, Pipera Plaza, Deloitte, Oracle și Bitdefender, Facilitec România este un furnizor de servicii Property & Facility Management, pe piața din București. Despre provocările și tendințele acestui domeniu, am purtat o scurtă discuție cu Diego Stuyck, Managing Partner la Facilitec.

Conceptul „Facility Management” este relativ nou, în România. Dar activitățile pe care acesta le presupune sunt vechi. Vă rog să reamintiți, pentru cititorii Manager Express, ce înseamnă Facility Management?

Facility Management reprezintă managementul complet al tuturor serviciilor care susțin activitatea principală a unei organizații. Gestionarea bună a facilităților mărește eficiența și productivitatea unei companii, a personalului sau și chiar a clienților.

Care sunt principalele provocări ale pieței de Facility Management din România?

Cea mai mare provocare constă în aceea că, în România, sectorul nu este dezvoltat ca în alte țări. De aceea, obiectivul nostru este să facem mai cunoscute beneficiile acestui gen de servicii pentru a obține încrederea companiilor că o echipă profesonistă de Facility Management le poate gestiona la un nivel mai înalt activele.

La cât estimați piața de Facility Management locală?

Conform datelor furnizare de către ROFMEX, veniturile totale în Facility Management, în anul 2016, s-au apropiat de 6,7 miliarde lei (circa 1,47 miliarde euro).

Care sunt principalele cerințe ale chiriașilor români?

Workplace management, externalizarea și integrarea serviciilor.

Care sunt principalele tendințe ale pieței de Facility Management, la nivel internațional?

Clienții solicită ca furnizorii de Facility Management să înțeleagă profund obiectivul corporativ și competiția pentru a răspunde nevoilor specifice ale companiei. Aceste nevoi sunt:

  • socială: preocuparea pentru mediul companiei reprezentat de către clienți, personal și comunitate;
  • de mediu: accent pe durabilitate;
  • economică: să asigure acționarului valoare în prezent și pe termen lung.

În ce măsură vă preocupă sau vi se cere să aveți în vedere conceptul de wellbeing, pentru angajații chiriașilor dvs.?

Până acum, nu am avut astfel de cereri, dar clar aceasta este tendința în Europa.

Cu cine lucrați (ce funcțiune), din partea chiriașilor?

Facility manager sau director tehnic, purchasing manager, HR.

Există pe piața locală specialiști pregătiți să preia responsabilitățile unui domeniu într-o evoluție așa de rapidă cum este cel de Facility Management?

Piața a crescut foarte repede. Din acest motiv, nu sunt atât de mulți specialiști. Dar dat fiind faptul că sectorul de Facility Management are un viitor frumos în România, ar merita ca mai mulți oameni să se dezvolte din punctul de vedere profesional, în această direcție.

Ce background / pregătire și experiență trebuie să aibă un Facility Manager?

Studii tehnice și gestionarea serviciilor de construcții.

Care sunt cele mai mari obstacole, în jobul dvs.?

Comunicarea cu clienții este cea mai importantă și felul în care te percep ei: dacă nu simt că obțin valoare din ceea ce faci sau că nu gestionezi în mod asumat proiectele, apar problemele.

Alte articole scrise de către Irina Alexandru: Povestea familiei Zamfirescu, printre primii industriaşi ai Capitalei, cu parfumuri fine şi aromă de ciocolată