Cum să creați o cultură pozitivă și productivă a companiei pe care o conduceți

Verificarea potentialului de risc al partenerilor de business devine o necesitate

Există patru pași esențiali pe care liderii de afaceri trebuie să îi facă  pentru a crea o cultură a companiei pozitivă și productivă.

Primul lucru pe care trebuie să-l faceții este să vă recunoașteți cultura pentru ceea ce este cu adevărat, spre deosebire de ceea ce doriți să fie.

Apoi, trebuie să evaluați ce aduce organizației, astfel încât să puteți decide ce elemente să păstrați și  ce trebuie să lăsați în urmă. După aceasta, puteți face pașii necesari pentru transformare. Citiți mai departe pentru a înțelege exact cum funcționează fiecare dintre acești pași.

Îmbrățișați-vă cultura pentru ceea ce este

Dacă doriți să creați o cultură a companiei pozitivă și productivă, nu începeți cu o punte plină de valori utopice, cum ar fi umil, cinstit, etic, îndrăzneț, curajos, înțelegător, iubitor sau grijuliu.

Da, multe organizații au caracteristici uimitoare, dar le-au căpătat în timp. Afișarea acestor idealuri înalte drept comportamente valoroase va conduce la o organizație utopică în care oamenii nu sunt capabili să trăiască cu adevărat comportamentele idealizate.

Odată ce ați trecut peste modelul idealizat a felului în care arată cultura dvs., este timpul să vă cunoașteți compania pentru ceea ce este. Șansele sunt să nu vă placă foarte mult ceea ce găsiți. Puteți găsi o etică profesională extraordinară, dar puteți găsi o mulțime de delayuri.

Puteți găsi umilință, dar, de asemenea, foarte mult accent pe auto-marketing. Puteți găsi oameni îndrăzneți, dar puteți găsi și persoane care nu ies din zona lor de confort. Concluzia este că primul pas spre crearea unei culturi pozitive și productive este de a vedea compania exact cum este, cu toate părțile pozitive și negative.

La compania mea, de exemplu, avem o creativitate incredibilă. Dar această inventivitate rezultă din faptul că suntem o organizație fluidă care se poate fi foarte haotică pentru unii oameni. Ne pasă de modul în care simt oamenii noștri, dar suntem, de asemenea, de neoprit în privința obiectivelor noastre.

Adesea nu avem structură, documentație și îndrumare.  Pe de altă parte există loc pentru ca oamenii să fie antreprenoriali, creativi și să modeleze lucrurile în felul lor.

Cum să creați o cultură pozitivă și productivă a companiei pe care o conduceți

Cultura afacerii este un atu din cauza imperfecțiunilor sale, mai degrabă decât în ​​ciuda lor. Pe măsură ce ne îmbrățișăm neajunsurile, ne putem baza pe ele pentru toate beneficiile pe care le aduc și putem învăța cum să transformă, sau să depășim aspectele negative pe care le neajunsurile le aduc în timp. Dacă pretindem că totul este perfect și că toate valorile noastre sunt uimitoare, nu există absolut nici un loc pentru onestitate, pentru autenticitate și pentru creștere.

Înțelegeți ramificațiile culturii și obiectivele generale

Acum ne putem uita la oglindă și putem vedea o reprezentare exactă a ceea ce suntem. Întrebarea acum este că înțelegem profund ramificațiile acestei culturi?

Am putea realiza, de exemplu, că suntem agresivi și ambițioși; suntem goi-getters. Dar cum spune acest lucru spre empatia și capacitatea noastră de a avea grijă de ceilalți? Ne împiedică să construim un mediu de cultivare și de susținere?

Chiar și cele mai pozitive trăsături pot avea ramificații negative. Este important să obțineți o imagine clară a modului în care hartă culturală are loc în ceea ce privește capacitatea companiei de a livra, inova, crea și a funcționa eficient.

Planificați cultura pe care o doriți în viitor

Cu o imagine lucidă a ceea ce arată într-adevăr cultura noastră și o înțelegere profundă a modului în care această imagine se desfășoară la nivel organizațional, putem planifica înainte cultura pe care vrem să o creăm. Ce caracteristici trebuie să fie evidențiate față de cele care trebuie să fie ascunse.

Am fi, de exemplu, excesiv de dinamici. Acest aspect ar putea fi distrus, astfel încât să adăugăm mai multă structură imaginii. De asemenea, am putea să ne aplecăm în natura dinamică și fluidă a afacerii noastre și să o acceptăm pe deplin.

Nu cred că există imperative categorice aici. Totul este foarte contextualizat și cea mai bună cultură pentru afacerea dvs. ar trebui să se bazeze pe nevoile angajaților, nevoile clientului, obiectivele companiei, precum și nevoile și tendințele pieței.

Pentru a folosi metafora unui machiaj, acum că știți cum arătați, puteți decide cum să vă tundeți părul, ce accesorii veți purta și cum să vă modelați aspectul general.

Acționați pentru noua dvs. cultură

Mergând prin pașii descriși mai sus vă va oferi o imagine clară a prezentului, o înțelegere a ramificațiilor sale și o viziune a culturii viitoare. Acum aveți nevoie de instrumentele necesare pentru a pune acest lucru în practică, scrie business.com

Aceasta este o simplificare excesivă, dar cele două lucruri principale pe care trebuie să le faceți în avans sunt de a decide ce introduceți și ce eliminați din organizație.

Având o hartă culturală clară și un vector vă va face să arătați diferit pentru angajații dvs. curenți, precum și pentru angajații potențiali.

Nu există nici un stop în procesul de construire a unei culturi pozitive și productive a companiei.

Cultura se schimbă mereu, evoluează și se maturizează. Trebuie să continuați să ascultați ce are nevoie și ajustați afacerea dvs. Nu e fizică cuantică, provocarea este că majoritatea organizațiilor sunt incapabile să își recunoască greșelile și lucrurile pe care nu le fac bine.

Sursa foto: Unsplash