Home schooling-ul afacerilor de familie din România

afacerile de familie din intreaga lume

Globalizarea crește competitivitatea. Lumea este tot mai mică. Afaceri aflate la mii de kilometri distanță sunt în competiție directă pentru o cotă din piața globală. Dispar companii cu tradiție de zeci de ani ca să le ia locul „unicorni”. Peisajul economic și social tot mai dinamic impune adaptarea la schimbare. Mantra care predomină este „ești agil, ai viitor”.

Toate aceste aspecte sunt foarte bine înțelese de către afacerile de familie din întreaga lume, din moment ce 30% dintre acestea predau ștafeta către cea de-a doua generație, 10% celei de-a treia și 3% trec de borna celei de-a treia generații. Nu același lucru se poate spune despre companiile din S&P 500 a căror durata medie de viață a scăzut de la 67 de ani în 1927, la doar 15 ani, în ziua de astăzi.

Longevitatea afacerilor de familie

Afacerile de familie își demostrează valoarea în timp și datorită creării unei culturi agile, care cultivă inovația și recompensează gândirea neconvențională. Mai mult decât oricare alt fel de companii, afacerile de familie au în ADN-ul lor componenta antreprenorială, permit greșelile care își propun îmbunătățirea, folosesc social media și integrează rapid în modelul lor de business cele mai noi tehnologii. Dovada? Randamentul tuturor acestor acțiuni. Media de creștere previzionată de Fondul Monetar Internațional al produsului intern brut la nivel global este 3,6% în timp ce media de creștere a veniturilor afacerilor de familie la nivel global în 2018 depășește 9%.

Citește și: Povestea lui Bazil Assan, inginer, inventator, industriaș, primul explorator român care a călătorit în zonele Arctice şi a făcut ocolul lumii