Mihaela Toma, Tea Forté România: Principala calitate a unei persoane care dorește să înceapă o afacere ar trebui să fie curajul

Dacă ești prin Centrul Vechi și vrei să bei un ceai bun, cu siguranță pub-urile din zonă te-au servit, cel puțin o dată, cu un Tea Forté.

tea forte

Foto: teaforte.ro

Este ușor de recunoscut, cu un ambalaj elegant și o aromă plăcută.

Povestea lui începe undeva în Statele Unite ale Americii. Din 2011, prin intermediul Mihaelei  Toma, fondatoarea Tea Forté România, avem ocazia și noi să degustăm un altfel de ceai.

Pentru că Mihaela Toma conduce un brand de succes, am vrut să aflăm mai multe detalii despre Tea Tea Forté România, despre ce înseamnă să conduci un business cu ceai și cum să îl promovezi.

Cum a început povestea Tea Forté România?

Dintr-o întâmplare, o coincidență fericită. Într-o noapte, am văzut o cutie de ceai Tea Forté pe un site de produse gourmet din SUA și mi s-a părut că arată miraculos. După care am început să caut informații și, după câteva minute, le-am scris un e-mail celor de la Tea Forté în care le-am povestit câte ceva despre mine și despre cât mult mi-aș dori să aduc acest brand în România.

Inițial au fost destul de reticenți însă, după ce le-am trimis layout-ul de website, au văzut că sunt foarte determinată și mi-au pus la dispoziție toate informațiile de care aveam nevoie. Iar de atunci, din 2011, lucrăm minunat împreună.

Este business-ul cu ceai unul profitabil?

Nu știu să vorbesc despre business-ul de ceai în general, pentru că Tea Forté este un brand de ceai mai aparte, de nișă. Însă business-ul de care mă ocup este profitabil și extrem de plăcut.

Care ar fi profilul consumatorului de Tea Forté ? Vă axați, de exemplu, mai mult pe zona corporate?

Chiar dacă lucrăm destul de mult în zonă de cadouri corporate, consumatorul final este același: persoană care își dorește experiențe noi, produse de calitate ambalate diferit, rafinat, oamenii cărora le place să ofere cadouri deosebite. Dacă doriți, îl putem încadra socio-demografic astfel: femei, vârstă 25-45 ani, urban, studii superioare.

În ultima vreme s-au tot tot deschis magazine specializate pe ceaiuri. Prin ce se diferențiază Tea Forté de alte tipuri de ceai?

  1. Calitatea produsului
  2. Originalitatea blendurilor (combinațiilor de ingrediente)
  3. Designul ambalajelor

Cum vă promovați?

–          Parteneriate cu evenimente de business, design, arhitectură, fashion, arta

–          Social Media

–          Târguri și expoziții

Ca leader, ce înseamnă să conduceți o afacere de ceai?

Afacerea de care mă ocup nu este numai despre ceai, noi importam și distribuim mai multe branduri de produse gourmet foarte bune. Catalogul care prezintă aceste produse se găsește aici: www.saveur.ro

Deși am plecat de la o mică firmă de media buying și media planning, domeniul în care lucrez acum este extraordinar de rewarding. Să vinzi ciocolată, ceai, trufe, turtă dulce și alte bunătăți este una dintre cele mai plăcute afaceri care există, din punctul meu de vedere, deoarece rezultatele sunt vizibile imediat și, de obicei, se traduc în mmm-uri și alte sunete satisfăcute.

Iar, ca să răspund la întrebare, nu mă definesc ca fiind un leader, ci un simplu manager/administrator al unei afaceri mici dar originale și plină de recompense.

Ce calități credeți că ar trebui să aibă un leader, din perspectiva dumneavoastră și raportat la tipul de activitate pe care îl desfășurați?

Mi se pare excesiv de uzitat acest cuvânt, leader. A devenit atât de folosit încât cred că și-a pierdut adevărată semnificație. Părerea mea este că adevărații leaderi sunt cei care schimbă fundamental domeniul în care activează, cei care au viziune și talent.

Ați ajutat câțiva tineri antreprenori să dea naștere propriei lor ceainării, Ceainăria Adevărul. Ce sfaturi/recomandări le-ați acordat? Ce ar trebui să știe un proaspăt antreprenor atunci când vrea să pornească o afacere?

Am spus-o de nenumărate ori: principala calitate a unei persoane care dorește să înceapă o afacere ar trebui să fie curajul. Desigur că nu sfătuiesc pe nimeni să pornească un business fără o minimă planificare și evaluare, însă cunosc multe persoane care măsoară de zece ori și ajung să nu mai taie niciodată, deoarece le este pur și simplu frică să iasă din zona de confort și să înceapă ceva nou, să se arunce în necunoscut. Sunt surprinsă când văd oameni tineri care sunt reținuți de o groază de astfel de frici.

Ce ar trebui să știe, să spunem un amator în domeniul ceaiului, atunci când alege un ceai Tea Forté?  Există vreo tehnică de degustare (așa cum se întâmplă în cazul vinului, de exemplu)?

Din câte știu eu, nu există o tehnică anume de degustare. Ceea ce e util de știut însă este faptul că orice ceai trebuie preparat cu atenție, respectând timpul de infuzare, cantitatea de apă și temperatura sa. Gustul unui ceai poate fi modificat esențial dacă nu i se acordă atenția cuvenită.

Citește și „Competenţa este inamicul inovației“