Cum plănuiește Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo, să întreacă Google

Serviciul de căutare contextuală este noua modalitate prin care Yahoo își propune să „bată” Google.

Cel puțin așa consideră CEO-ul Yahoo, Marissa Mayer care a declarat în cadrul unei conferințe pe tehnologie că viitorul stă în această formă de căutare, potrivit Mashable.

Căutarea contextuală permite utilizatorilor să găsească rezultate detaliate ce țin cont de o serie de factori precum locul, timpul sau istoricul căutărilor.

Prin ce diferă de căutarea pe Google? Dacă de exemplu căutăm cuvântul „pizza” pe Google, prima sursă de răspuns vine de la Wikipedia, de la care aflăm ce este pizza, cum a apărut, și alte informații generale.

Dacă în schimbi apelezi la serviciul de căutare contextuală pe care Yahoo îl oferă, ai acces la informații mult mai detaliate ca de exemplu ce restaurante din apropierea ta au cea mai bună pizza.

Marissa Mayer vede, prin urmare, în căutarea contextuală, un mare potențial, iar dacă Yahoo va reuși să se specializeze în această arie, în mod special pe căutarea pe dispozitivele mobile, ar reuși să își mărească venturile, considerabil.

„În contextul în care atât de mult trafic care se mută pe dispozitivele mobile, este clar de ce motoarele de căutare muncesc din greu la strategiile pentru dispozitivele mobile. Dacă te gândești la câți bani din reclame câștigă Google, îți dai seama de ce își dorește să fie pe primul loc și de ce Yahoo vrea să ajungă la același nivel”, explică Jennifer Slegg, consultant de marketing.