Top 5 – Cele mai eficiente trucuri de marketing pentru startup-uri

Retail şi distribuţie, sectorul cu cea mai mare rată de creştere salarială bugetată pentru 2017

Startup-urile, spre deosebire de marile companii, nu au un buget sufient de mare încât să își promoveze activitatea și produsele prin reclame sau să angajeze o agenție de PR care să le sprijine în acest demers.

În schimb ele apelează la blogging, la mailuri, la lansarea de materiale virale, dar și la growth hacks, spun cei de la thenextweb.com.

„Growth hacks” sunt trucuri de marketing pe care startup-urile le folosesc pentru a face rost de mai mulți utilizatori.

Iată cinci dintre cele mai faimoase growth hacks:

1. Little Bighorn

Această strategie pornește de la ideea că dacă ai un target greu de atins, nu încerca să te adresezi direct lui, ci încearcă să gășești o piață adiacentă pentru a stimula cererea.

Este o tactică folosită de Facebook la începuturile sale. Înainte ca Facebook să devină o importantă rețea de socializare, unele școli americane obișnuiau să își creeze propriile rețele. Prin urmare, în loc să se adreseze direct acelor studenți care aveau deja conturi pe rețelele respective, Mark Zuckerberg s-a adresat școlilor din vecinătate care nu aveau propriile rețele.

De acolo, totul e istorie. Tactica funcționează pe principiul „dovezii sociale” (social-proof). Dacă un prieten, un amic a încercat site-ul respectiv, cel mai probabil și alți cunoscuți vor încerca la rândul lor, formând de aici o mare rețea socială.

2. Lista de așteptare

În loc să încurajezi utilizatorii să se înscrie pe site-ul startup-ului tău și să îți folosească direct serviciile, pune-i pe o listă de așteptare.

Este o tactică pe care Mailbox-ul a folosit-o. Atunci când descărcai aplicația de Mailbox ți se dădea și un număr de ordine.

De ce funcționează această tactică? Răspunsul este curioziatea. Oamenii vor fi intrigați de un serviciu pentru care sunt puși pe o listă de așteptare. Pentru Mailbox, tactica a fost una eficientă. Aplicația a fost ulterior achiziționată de Dropbox pentru suma de o sută de milioane de dolari.

3. Cross Post

Cum funcționează? De exemplu, startup-ul tău oferă o aplicație foarte interesantă. O opțiune acelei aplicații permite utilizatorului să scrie pe una dintre rețelele de socializare pe care el are cont o recomandare, o impresie despre aplicația respectivă, în așa fel încât să încurajeze și alte persoane să o încerce.

Instagram este una dintre companiile care a folosit o astfel de tehnică. Astfel a ajuns, rapid, să fie cunoscută de un număr mare de utilizatori, la un nivel atât de mare încât a determinat Facebook să cumpere aplicația pentru un miliard de dolari.

4. Apropo-ul

Desigur, site-ul  sau blogul startup-ului tău trebuie să aibă pagini branduite cu numele și logo-ul companiei. Un pas următor ar fi acela de a face acealași lucru, dacă este cazul, cu ceea ce reprezintă conținutul generat de useri.

În ce sens? Hotmail este cel mai bun exemplu. La sfârșitul fiecărui mail pe care utilizatorii îl scriau apărea textul „crează-ți și tu gratis, propriul tău cont”.

Practic, o companie își face reclamă cu sprijinul celor care se folosesc de serviciile pe care le oferă.

5. Stimulentele

Încurajează utilizatorii să invite și alți prieteni să utilizeze serviciile oferite, cu ajutorul unor premii.

PayPal de exemplu, oferea 10 dolari pentru persoana care atrăgea un alt prieten să folosească serviciile companiei de procesare a plăților online.