Ce este gestionarea datelor

Ce este gestionarea datelor

Majoritatea întreprinderilor  recunosc valoarea datelor, iar pentru întreprinderile mici, asta înseamnă adesea să se bazeze pe rapoarte generate în cadrul platformelor software individuale pe care le folosesc pentru operațiunile zilnice. Cu toate acestea, vine un moment în care este de dorit unificarea acestor date într-o sursă centrală standardizată. Pentru organizarea și securizarea eficientă a acestor date este nevoie de un proces cunoscut sub numele de gestionare a datelor.

Ce este gestionarea datelor?

Gestionarea datelor este procesul prin care companiile colectează, stochează, accesează și securizează datele din diferite soluții software de afaceri. Angajarea gestionării datelor permite un acces mai eficient la analiza datelor care oferă informații care sunt necesare pentru îmbunătățirea operațiunilor de afaceri și identificarea oportunităților de îmbunătățire. Prin stabilirea unui cadru mai bun pentru a accesa o gamă largă de date pe care fiecare companie le generează, companiile pot lua decizii mai informate și își pot îmbunătăți capacitatea de a furniza produse și servicii valoroase clienților lor, scrie business.com.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

„Gestionarea datelor implică mai multe funcții și sisteme disparate care lucrează împreună pentru a muta, organiza și securiza datele astfel încât acestea să fie corecte, precise, accesibile și protejate”, a declarat Christopher Risher, senior manager de programe pentru serviciile de gestionare a aplicațiilor de la Onepath.

Într-un mediu de afaceri modern, practic fiecare software colectează date. Acestea includ software de contabilitate, software de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM), software de la punctul de vânzare, software de procesare a cardului de credit și multe altele. Aceste sisteme alimentează o mare varietate de date în afaceri, inclusiv date despre clienți, date financiare și multe altele.

„În zilele noastre, fiecare companie are date, de la giganții multinaționali ai IT-ului la micile fabrici de bere locale. Unele date sunt sensibile, altele sunt istorice, unele pot fi utilizate pentru predicții viitoare, altele pentru audit și așa mai departe”, a spus Rosaria Silipo, director cercetător de date la KNIME. „Cu atât de multe date, atât de multe proprietăți și utilizări diferite, este necesar un set diferit de reguli și competențe pentru a gestiona fiecare subset de date. Puteți vedea atunci că gestionarea datelor poate deveni rapid o sarcină destul de complexă și dificilă, care poate aduce mai departe prosperitate sau probleme suplimentare pentru companie. ”

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Pe măsură ce numărul de platforme software de afaceri proliferează, la fel și capacitatea unei companii de a culege date și de a utiliza analize de date pentru a obține informații cheie din aceasta. Cu toate acestea, organizarea acestor date într-un sistem centralizat poate fi uneori dificilă. Dezvoltarea unei strategii de gestionare a datelor este o necesitate pentru companiile care doresc să mențină un avantaj competitiv și să îmbunătățească atât elementele interne ale operațiunilor comerciale, cât și cele orientate către clienți.

Cum funcționează gestionarea datelor?

Pentru a începe implementarea unei politici de gestionare a datelor, companiile trebuie să înțeleagă instrumentele disponibile pentru a face acest lucru.

„Gestionarea datelor începe de obicei cu un proiect care va începe într-unul din domeniile de cunoștințe și va itera prin celelalte domenii de cunoaștere”, a spus Risher. „Utilizarea instrumentelor compatibile cu cloud-ul poate ajuta la dezvoltarea rapidă a unei platforme de gestionare a datelor. Aceste instrumente cloud pot împuternici o organizație indiferent de locația datelor lor.”

În plus, gestionarea datelor ar trebui să servească la standardizarea datelor într-un mod care să o facă eficientă în scopuri comerciale. Nu fiecare platformă software va colecta date în același mod sau chiar va colecta aceleași tipuri de date. Gestionarea datelor servește la unificarea acestor silozuri de date, astfel încât acestea să devină utile atunci când sunt combinate.

„Organizațiile au de-a face cu mai multe date din mai multe surse decât oricând (cunoscute sub numele de big data). Au ajuns să-și dea seama că toate aceste date pot oferi o multitudine de noi informații despre comportamentul de cumpărare al clienților și dinamica industriei lor – dar numai dacă aceste date sunt gestionate și de încredere „, a spus Todd Wright, șeful soluțiilor de gestionare a datelor la SAS.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Modul în care datele sunt gestionate se referă direct la calitatea datelor, care trebuie să fie inatacabilă dacă orice efort de analiză a datelor trebuie să dea roade. Deciziile luate pe baza datelor defecte vor fi la rândul lor decizii defectuoase, deci calitatea datelor ar trebui să fie de cea mai mare importanță pentru orice companie care se bazează pe aceste informații.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •