Putem învăța multe din date. Ele pot oferi informații privind comportamentul consumatorilor, a mesajelor și a deciziilor privind experiența clienților, care se combină pentru a crea conștientizare, implicare și vânzări. Dar datele vin adesea cu blocaje care îngreunează valorificarea potențialului său maxim.
Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul
Multe organizații, de exemplu, sunt blocate cu date care sunt împrăștiate pe sisteme diferite, ceea ce face aproape imposibil pentru marketeri să înțeleagă complet clienții. În calitate de marketer, luați în considerare ce s-ar întâmpla dacă ar trebui să utilizați doar date tranzacționale pentru a lua deciziile dvs. Pur și simplu ați face presupuneri despre cum și ce au cumpărat clienții și nimic despre preferințele, interesele și neplăcerile generale care pot apărea în interacțiunile cu clienții, scrie business.com.
Integrarea datelor din diverse surse asigură că un profil de client este cât se poate de complet. Vă poate avertiza asupra nemulțumirilor viitoare și poate identifica problemele potențiale ale serviciului cu clienții. Având la dispoziție factorii de declanșare potriviți, integrarea datelor oferă informațiile pe care întreprinderile mici trebuie să le aducă la cunoștința clienților în cazul în care abandonează coșurile de cumpărături înainte de a face o achiziție.
Utilizarea datelor pentru segmentarea și direcționarea publicului cu mesajul potrivit la momentul potrivit oferă, în general, un randament mai bun al cheltuielilor de marketing. Devine mult mai ușor să identificați tiparele și să faceți corelații, ajutând întreprinderile mici să creeze informații mai eficiente asupra datelor.
Efectuarea unei strategii de afaceri bazate pe date
Datele ar trebui să conducă deciziile de afaceri. Oferă informații despre publicul țintă și oferă o modalitate excelentă de a identifica noile oportunități. Întreprinderile mici tind să se poticnească atunci când determină unde să înceapă exact și cum să folosească datele disponibile pentru a implementa o strategie bazată pe ele.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Nu există o știință exactă care să garanteze că informațiile pe care le-ați adunat se traduc prin strategii de afaceri eficiente. Dar adoptând câteva tactici încercate și potrivite, practicile dvs. de afaceri pot deveni o reflectare a informațiilor unice despre date.
1. Unificați datele
Aveți nevoie de un mijloc central de gestionare a datelor pentru a lua decizii în cunoștință de cauză, de la cererea produsului la mesagerie. Dar unificarea datelor poate fi la fel de dificilă
ca și colecția lor, în mare parte datorită multitudinii de date care există în majoritatea întreprinderilor.
Înainte de a uni datele, trebuie să identificați și să înțelegeți publicul țintă. Asigurați-vă că datele dvs. sunt corecte și complete, făcând referință încrucișată a tuturor datelor stocate în silozuri separate. De acolo, clarificați-vă IP-urile și determinați modul în care datele vă vor ajuta să furnizați rezultatele pe care le căutați pentru a vă asigura cele mai bune informații bazate pe afaceri din datele dvs.
Datele sunt cele mai eficiente atunci când sunt concentrate pe un rezultat dorit. Mergeți către o țintă stabilită pentru a oferi cele mai bune rezultate și pași de acțiune.
2. Exersați segmentarea și direcționarea publicului
Segmentarea va fi condusă de publicul țintă și se bazează adesea pe tipul, comportamentul, implicarea, călătoria și istoricul achizițiilor. Acest lucru vă permite să vă concentrați asupra eforturilor de marketing care vizează un anumit public – cei care au achiziționat recent sau și-au exprimat interesul pentru un articol similar cu un produs nou pe care urmează să îl lansați.
Compania de turism Backroads folosește date din călătoriile anterioare pentru a pune împreună și a comercializa pachete personale pentru clienți, strategie care a creat un nou flux de venituri pentru companie. Perspectivele sunt o poveste diferită. Segmentarea devine mai mult despre conținutul la care au răspuns clienții și dacă aprecierile, comportamentele sau caracteristicile lor sunt similare cu cele ale bazei de clienți existente.
3. Păstrați datele actualizate
Atât de mult timp, bani și efort sunt investiți în vânzări și marketing, încât lucrul pe baza datelor vechi devine un exercițiu inutil. Actualizați-vă datele trimestrial cel puțin, mai ales dacă afacerea dvs. se află în spațiul B2B. De ce? Datele se transformă repede.
Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?
Chiar dacă doar 5% până la 10% din datele dvs. sunt inutilizabile, acestea reprezintă oportunități pierdute și bani irosiți. Una dintre cele mai ușoare metode de a calcula costul potențial al datelor necorespunzătoare sau nefavorabile este utilizarea ratei medii a cifrei de afaceri anuale a angajaților de 22%. Dacă aveți un milion de înregistrări de contact în CRM-ul dvs. cu un cost de 1 dolar pe înregistrare (rata de așteptare de astăzi), puteți avea cu ușurință 220.000 de înregistrări de contact inutilizabile până la sfârșitul anului – un „cost” de 220.000 USD.
Datele actualizate, fără îndoială, sunt cele mai utile date. Perspective minuțioase pot distrage informațiile care contează cu adevărat, astfel încât să dezvoltați un proces pentru a evidenția, actualiza și prioritiza informațiile esențiale pentru obiectivul dvs.
Campaniile de marketing trebuie să fie conduse de calitatea datelor. Dacă nu înțelegeți publicul pe care încercați să îl accesați, atunci mesajele dvs. nu vor rezona, iar ofertele dvs. nu vor provoca interesul clienților – chiar dacă este un proces gratuit.
Sursa foto: Unsplash