Automatizarea nu înseamnă pierderea atingerii personale

Automatizarea nu inseamna pierderea atingerii personale

Contraintuitiv, așa cum sună, atunci când aplici automatizarea proceselor de vânzări și marketing, obții nu numai mai mult profit, ci mai mulți clienți și, cel mai important, clienți mai  care se întorc. Aplicarea automatizării vânzărilor și marketingului economisește timp, crește vânzările și crește profiturile.

Iată cum să poți menține personalizarea cu clientela, rămânând eficient prin automatizare.

1. Găsește publicul țintă

Este imperativ să definești clar publicul țintă pentru a îți face o idee mai bună despre cine sunt, ce probleme au, modul în care produsul tău îi va ajuta și unde pot merge pentru a găsi răspunsuri. Identificarea țintelor în canalele potrivite va ajuta afacerea ta să restrângă audiența pentru piața de nișă și să  folosească mai eficient banii de publicitate și marketing, asigurându-te că îi vei satisface pe cei care vor beneficia cel mai mult de afacerea ta, scrie business.com.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Cea mai bună modalitate de a-ți defini publicul țintă este să creezi un avatar al clientului prin strângerea următoarelor informații despre modul în care produsul sau serviciul tău va influența sau îmbunătăți viața lor:

  • Locație
  • Vârstă
  • Generație (baby boomer, Gen X, milenial, Gen Z etc.)
  • Statutul relatiei
  • Cel mai înalt nivel de educație
  • Ocupaţie
  • Venit anual
  • Starea locuinței (proprie sau închiriată)
  • Mărimea familiei

Cele mai eficiente avatare pentru clienți se bazează pe cercetarea de piață, precum și pe informațiile pe care le colectezi din baza ta de clienți curentă. Iată câteva modalități de a obține informațiile respective:

Efectuează sondaje cu clienții pentru a capta feedback de la cei deja existenți.

Adaugă un pixel de audiență personalizat (cum ar fi Facebook Pixel) pe site-ul web, care te ajute să urmărești și să afli mai multe despre persoanele care au vizitat site-ul.

Intervievează clienții pentru a dezvălui motivațiile din spatele anumitor comportamente de cumparare.

Un profil detaliat al clientului tău ideal va oferi rentabilitatea optimă a investițiilor cu date suficiente despre modul în care va răspunde la produsul potrivit la momentul potrivit.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

După ce ți-ai dezvoltat avatarul de clienți, poți implementa aceste informații în instrumentul de automatizare sau CRM pentru a te orienta și a-ți mări viziunea. Poți utiliza aceste informații pentru a interacționa cu oamenii potriviți de pe canalul potrivit, astfel încât să știi cum să creezi conținutul și să oferi o plasare mai bună a produsului care să răspundă nevoilor clienților tăi.

2. Simplifică întreaga călătorie a cumpărătorului

În zilele noastre, mulți clienți cumpără bunuri online doar pentru comoditate, așa că dacă afacerea ta este strict comerț electronic, este important să menții o implicare solidă după ce ei achiziționează un articol de la tine.

Trimiterea de conținut prețios prin mesagerie automată către clienții tăi îi vor ajuta să se simtă importanți, deoarece vor vedea produse conexe bazate pe achizițiile anterioare din căsuța de e-mail, mai degrabă decât în ​​reclame generale.

Pentru a menține relevanța brandului tău pentru aceștia, poți utiliza, de asemenea, retargeting după ce un client a făcut clic pe site, trimițându-i mesaje automatizate cu recomandări bazate pe istoricul de căutare și de cumpărare.

3. Îndreaptă-ți CRM-ul

Odată ce un client a intrat în pâlnia de vânzări – fie că este în partea de sus, mijloc sau de jos a pâlniei – este important să menții interacțiunea pe parcursul călătoriei clientului. Poți menține implicarea clienților cu aceste funcții automate în CRM:

  • Mesaje
  • Conductă de vânzări
  • Automatizarea marketingului
  • Facturi și plăți
  • Fiecare dintre aceste caracteristici oferă o oportunitate de a trece de la automatizare la personalizare cu fiecare interacțiune ulterioară. După ce ai colectat datele pentru a stabili unde se potrivește clientul tău în conductă, este timpul să alimentezi acea relație cu o consultație sau întrunire, adresând preocupările sau întrebările clientului despre produsul sau serviciul tău.

4. Oferă conținut valoros

Utilizarea de conținut excelent pentru a menține interesul clienților și pentru a îmbunătăți experiența clienților va oferi afacerii tale un avantaj competitiv. Acest lucru este valabil mai ales când înțelegi nevoile și motivațiile publicului țintă, ajutându-te să creezi conținut valoros.

Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

Începe prin a te asigura că site-ul furnizează materiale care vor atrage publicul țintă, cum ar fi următoarele:

  • webinarii
  • Infographics
  • Podcast-uri
  • Ghiduri
  • Conferințe sau evenimente virtuale
  • E-books
  • Sondaje sau chestionare
  • Tutoriale de produs
  • Descrierea produsului cu link-uri de achiziție
  • Postări pe blog
  • Demo video video

Sursa foto: Unsplash

  • 4
  •  
  •  
  •  
  •