Când pandemia a venit, angajații au fost forțați să se adapteze imediat la munca la distanță, iar companiile din întreaga lume au trecut la transformarea digitală într-un timp record – indiferent dacă erau pregătite pentru asta sau nu.
Acum, companiile își dau seama cum să-și mute strategiile de transformare digitală într-o acțiune rapidă pentru a satisface noile cereri provocate de această pandemie. Procedând astfel, trebuie să se gândească cu atenție la modul în care nu numai că pot implementa o schimbare eficientă acum, ci și să susțină impactul pozitiv al transformării digitale pentru anii următori, scrie business.com.
Drumul către maturitatea digitală este căptușit cu obstacole
Provocările cu care întreprinderile se vor confrunta astăzi în schimbarea digitală vor fi aceleași care le-au reținut de ani de zile să o facă. Potrivit McKinsey & Co., doar 30% dintre companii experimentează o transformare digitală de succes.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Pentru companiile care suferă o transformare digitală, există numeroase obstacole. Cu toate acestea, cunoașterea și pregătirea pentru aceste provocări este un elemente cheie pentru depășirea lor pe măsură ce avansează afacerea în domeniul digital. Cea mai mare provocare este că e nevoie de ani pentru a ajunge la maturitatea digitală și a o susține, ceea ce înseamnă că rentabilitatea timpului și efortului sunt departe de a fi imediate. Cerințele lumii pe fondul COVID-19 necesită transformarea ta acum, dar schimbările pe care le faci ar putea să nu arate rezultate semnificative timp de ani de zile.
O problemă este că întreprinderile petrec adesea prea mult timp pe front-end pentru a veni cu un plan și nu au suficient timp pentru realizarea acestuia. Un raport recent a dezvăluit că multe echipe IT cheltuiesc prea mulți bani construind fundația transformărilor digitale, costând companiile 2,5 milioane de dolari anual.
Chiar și după ce îți implementezi transformarea digitală, nu este ușor să-ți menții impactul pozitiv. Multe industrii (inclusiv petrol și gaze, automobile, infrastructură și produse farmaceutice) raportează o rată de succes cuprinsă între 4% și 11%. Același raport McKinsey a constatat, de asemenea, că doar 16% dintre companiile chestionate au înregistrat performanțe îmbunătățite pe termen lung și schimbări susținute.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
De asemenea, angajații ezită să accepte schimbări mari. A trăi cu incertitudine nu a început odată cu pandemia, dar COVID-19 a amplificat sentimentul. Angajații, în special, se tem de acest necunoscut. Ce va însemna pandemia pentru sănătatea lor, pentru cei dragi, pentru slujbele lor?
Când adaugi necunoscutele în jurul transformărilor digitale pe deasupra, frica crește exponențial. Mulți angajați se tem de automatizare și transformare digitală, deoarece nu știu cum aceste procese vor schimba operațiunile și funcțiile esențiale ale rolurilor lor în cadrul unei companii. Acea anxietate din jurul schimbării digitale a fost prezentă de ceva timp, dar în timpul COVID-19, sensibilitățile sunt sporite.
Adaptarea rapidă poate oferi mari avantaje competitive companiei tale
Va fi nevoie de ceva muncă pentru a aborda aceste provocări, dar companiile care se țin de ea și își mențin moralul ridicat vor fi în avantaj. În timpul crizei financiare din 2008, companiile care au adoptat practici digitale s-au descurcat mult mai bine decât cele care nu le-au adoptat. Recesiunea economică a lovit puternic atât companiile rezistente, cât și cele non-rezistente; ambele au pierdut venituri la început, dar organizațiile rezistente au cunoscut mai puține scăderi de performanță și s-au pus mai repede pe picioare odată ce economia a început să-și revină.
O transformare digitală nu garantează succesul afacerii, dar poate îmbunătăți operațiunile cu o forță de muncă dispusă. Multe companii nu sunt ferite de efectele unei recesiuni economice, dar pot folosi digitalizarea pentru a obține performanțe cât mai eficiente într-o lume plină de provocări.
Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul
Mai mult, deși multe companii ar putea avea angajările înghețate pentru moment și în viitorul apropiat, într-o zi va trebui să aducă noi oameni, iar candidații vor să lucreze pentru companii cu evoluție digitală. Acest lucru este deosebit de important pentru companiile non-tehnologice, care au avut dificultăți în atragerea candidaților de calitate chiar înainte de COVID-19.
Pandemia nu afectează locurile de muncă în domeniul tehnologiei aproape la fel de mult ca și altele, astfel încât companiile care nu trebuie să angajeze lucrători în tehnologie vor continua să se confrunte cu o concurență puternică atunci când vine vorba de asigurarea candidaților de top.
Sursa foto: Unsplash