În 2021, peste 4 milioane roboți vor lucra cot la cot cu oamenii

In 2021 peste 4 milioane roboti vor lucra cot la cot cu oamenii

Peste doar câțiva ani‚ inteligenţa artificială va fi un subiect lipsit de senzațional, pentru că binomul „om-mașină” va fi cea mai eficientă formă de colaborare, întâlnită la tot pasul. Astăzi, un exemplu de succes pe piața românească este compania UiPath care a dezvoltat alături de Google o soluție bazată pe inteligență artificială: „Contact Center AI” poate înlocui sistemul telefonic de preluare și redirecționare a apelurilor clienților către operatorii corespunzători problemelor semnalate.

Artificial Intelligence (AI) înseamnă abilitatea unei maşini de a efectua funcții cognitive pe care, până mai ieri, le asociam doar minții umane: percepția, raționamentul, învățarea, interactivitatea, rezolvarea problemelor și creativitatea. Scopul AI este acela de a face computerele la fel sau poate chiar mai deștepte decât oamenii. Astfel că „deep learning-ul”, care se bazează pe tehnici de învățare digitală (care imită creierului uman în procesarea datelor și luarea deciziilor) câștigă tot mai mult teren, fiind un „must-have” și în advertising.

Perfecționând constant tehnologia, inteligența superinteligentă poate contribui la eradicarea bolilor și războaielor, însă este puțin probabil să fie capabilă să înțeleagă, accepte și exprime emoțiile umane. Iar de aici, factorul de risc… Un lucru este cert: inteligența umană a creat-o pe cea artificială. Dar urmează și întrebarea: „Ce fel de inteligență va crea inteligența artificială?” Momentan hai să ne bucurăm de dictonul latin „Carpe diem”… căci nu peste mult timp vom afla răspunsul.

In 2021 peste 4 milioane roboti vor lucra cot la cot cu oamenii 1

Iulian Ghişoiu, General Manager TargetWeb – Speaker la cea de-a 10a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct”: „Inteligența artificială a devenit parte din viața noastră, a tuturor, fie că vrem, fie că nu vrem. Mulți dintre noi avem un ‚asistent personal’ în mașină, în telefon sau acasă, iar tendința este de perfecționare a mașinăriilor pentru a ne face viața mai ușoară prin intermediul Inteligenței Artificiale. Până în 2022 peste 50 % dintre căutările pe mobile la nivel mondial vor fi realizate prin căutare vocală, care este o formă de Inteligență Artificială. Deja generațiile tinere folosesc frecvent această tehnologie. Adaptarea business-urilor online pentru aceste schimbări este vitală pentru că am trecut din epoca mobile-first direct în epoca AI-first.”

 

In 2021 peste 4 milioane roboti vor lucra cot la cot cu oamenii 2

Cristian Ignat, Chief Canopyst Canopy – Speaker la cea de-a 10a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct”: „Cred că în următorii 2-3 ani orice companie va avea un asistent digital care să ajute cu task-urile simple, repetitive. Acești asistenți digitali, numiți și roboți software, cresc entuziasmul și productivitatea colegilor deoarece se vor putea concentra pe analiza și interpretarea datelor, strategie, creativitate, relația cu clienții. Imaginează-ți că de mâine muți către acești roboți toate task-urile plictisitoare și care nu aduc valoare unei persoane (deoarece de multe ori e doar copy / paste, mutat date dintr-o parte în alta). Acești roboți pot ajuta în marketing, contabilitate, financiar precum și în alte domenii în care avem task-uri de rutină.”

Citește și Azi „doer”. Mâine „thinker”