6 cărți care au influențat business-ul modern

de Iulia Cimpoeru

Lumea afacerilor, așa cum o știm în prezent, a avut multe influențe care vin din cele mai îndepărtate vremuri. În timp ce mii de cărți de business și marketing se publică în fiecare lună, există șase cărți care reprezintă punctul de temelie al business-ului modern.  Fără acestea, afacerile și comerțul n-ar există în forma actuală, susține Geoffrey James, editor inc.com. Acestea sunt:

  1. Arthashastra: Știința îmbogățirii (Arthashastra: The Science of Wealth) – Kautilya (280 î.e.n.)

1

Sumar: Cartea reprezintă primul manual, la nivel mondial, de economie politică.  În această lucrare, autorul îl sfătuiește pe rege despre lucrurile care trebuie făcute pentru ca business-ul să înflorească. Arthashastra vorbește și despre caracteristicile leadership-ului, răspunzând la întrebarea: „Ce înseamnă un lider bun?”.

De ce este importantă: Înainte de apariția aceste cărți, conducătorii lumii vedeau economia ca fiind centrată pe acumularea de bunuri. Autorul scoate în evidență partea etică și morală a leadership-ului.

Citat: “O persoană n-ar trebui să stea într-o țară în care nu primește respect, în care nu-și poate câștiga traiul, unde nu are prieteni sau rude sau într-un loc unde nu poate acumula cunoaștere”.

Vezi mai multe detalii pe Goodreads.