Înainte de a achiziționa un produs sau serviciu, jumătate dintre românii din mediul urban țin cont de părerile și recomandările unor influențatori, iar aici vorbim despre familie și prieteni, profesioniști, jurnaliști, bloggeri / vloggeri sau vedete. Pentru a identifica cele mai eficiente metode de amplificare a mesajelor generate de către aceștia în campaniile de promovare a brandurilor, agenția Initiative a realizat, în parteneriat cu iSense Solutions, un nou studiu Bold by Lowe Group la nivel urban, care urmărește impactul influențatorilor cheie în diverse categorii de consum.
„Tot mai multe branduri își construiesc strategiile și campaniile de promovare în jurul unor influențatori pe care îi consideră relevanți pentru targetul lor, însă, de multe ori, mesajele acestora rămân limitate la nișa respectivă și la canalele administrate de către influencer sau brand. Pentru a maximiza rezultatele unei astfel de campanii, recomandăm amplificarea ei în media, care trebuie să aibă la bază un efort de înțelegere complexă a mindsetului consumatorului și a impactului pe care îl au influențatorii cheie în relația lui cu acel brand”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.
Tinerii de 16-24 de ani urmăresc mai mult decât celelalte categorii de vârstă rețelele sociale (90%) și vlogurile (27%), în timp ce românii de 45-54 de ani consumă mai mult decât ceilalți TV (89%) și radio (61%).
„Este important de urmărit cum variază relevanța diferitelor tipuri de influențatori în funcție de fiecare categorie de vârstă, pentru că, astfel, putem obține insight-uri esențiale pentru poziționarea unui brand. Spre exemplu, bloggerii și vloggerii sunt mult mai populari în rândul tinerilor de până în 24 de ani, în timp ce adulții de peste 45 de ani au mai multă încredere în specialiști. Iar word of mouth (părerile familiei / prietenilor / colegilor) continuă să fie foarte important, indiferent de vârstă, pentru toate categoriile de produse și servicii”, completează Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Astfel, în cazul produselor de îngrijire personală pentru femei, cosmeticelor și articolelor de îmbrăcăminte, studiul confirmă că bloggerii / vloggerii / instagrammerii sunt mai relevanți pentru tinerii de până în 24 de ani (55%), fiind al doilea factor influențator după familie și prieteni.
Pentru produsele și serviciile din domeniul auto, tinerii țin seama mai mult de familie sau prieteni în această categorie (59% – 16-24 de ani, 65% – 25-34 de ani) și chiar de bloggeri / vloggeri (25% – 16-24 de ani), în timp ce adulții de peste 35 de ani au mai multă încredere în specialiști (74% – 35-44 de ani, 77% – 45-54 de ani).
Când vine vorba despre mâncare și rețete culinare (67%), pentru tinerii de 16-24 de ani contează mai mult decât pentru ceilalți bloggerii / vloggerii (38%) și vedetele (34%), în timp ce adulții peste 45 de ani merg mai mult pe mâna specialiștilor (67%).
În ceea ce privește vacanțele și călătoriile, profesioniștii (25%) și jurnaliștii (25%) sunt mult mai puțin relevanți pentru tinerii de 16-24 de ani, care ascultă mai degrabă părerile bloggerilor/vloggerilor (33%).
Studiul a fost realizat de către compania iSense Solutions în exclusivitate pentru agenția Initiative și a constat în 2.400 de evaluări, pe un eșantion reprezentativ la nivel urban, cu vârsta între 16-54 de ani, utilizatori de internet. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna octombrie 2017, și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/-4,38%, la un nivel de încredere de 95%.
Initiative este una dintre cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.nInitiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLoweGolin, Profero, Medic One și BPN.
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări.
Foto credit: rawpixel.com / Unsplash