Pentru schimbarea corporativă, începe cu pași mici

Pentru schimbarea corporativa, incepe cu pasi mici

Schimbarea este dificilă atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii, chiar și atunci când beneficiile sunt clare. Indiferent dacă obiectivul este transformarea digitală corporativă sau ceva mai simplu, iată ce trebuie făcut.

Paradoxul energetic

Pentru a crea orice fel de schimbare, trebuie să investim energie. Chiar dacă rambursările promise sunt mai mari decât efortul cerut, deseori vom opta pentru păstrarea status quo-ului, scrie business.com.

Acest lucru se datorează faptului că oamenii au tendința de a prefera răul pe care îl cunosc decât răul pe care nu îl cunosc și că au o putere de imaginație limitată. De exemplu, știu că înscrierea la sală de forță necesită energie și efort acum, dar că, în cele din urmă, acestea vor fi răsplătite pe măsură. Știu că voi beneficia de pe urma eforturilor dar pur și simplu nu pot să se mobilizeze să o facă. Și este normal, poți simți energia pe care o schimbi în rutină pentru a te acomoda cu mersul la sală, dar nu poți simți beneficiile pe care ți le aduce exercițiul ulterior.

Citește și: Pregătirea noii generații de lideri de business

Același paradox se aplică și persoanelor în calitatea lor profesională și pentru organizații. Înțelegerea modului în care organizația și echipa vor beneficia de o nouă tehnologie nu este aceeași cu experiența efectivă a acesteia. Și având în vedere că beneficiile sunt intangibile, este greu să concentrezi energia necesară pentru a facilita schimbarea.

Indivizii – și întreprinderile – variază ca răspuns la imperativul schimbării. Unii dintre noi sunt pur și simplu mai abili în a gestiona emoțiile și consecințele din lumea reală pe care schimbarea le produce. Organizațiile pot fi oriunde între foarte conservatoare și extrem de progresive în ceea ce privește schimbarea, iar acest lucru poate fi influențat de variabile precum industria în care își desfășoară activitatea, vechimea companiei, valorile mărcii interne și fondatorii ori niveluri de tendințe și stiluri.

Cu toate acestea, o altă variabilă importantă este zona în care urmează să fie adoptată schimbarea. Chiar și în cadrul gândirii generale a unei persoane sau a unei companii către schimbare, există zone mai predispuse sau mai rezistente la progres și dezvoltare. Pentru organizații, de exemplu, fluxurile de lucru în producție pot fi foarte flexibile și ușor de modificat, în timp ce eforturile de schimbare a unui produs pot fi întâmpinate cu reticență. Pentru indivizi, aceeași dualitate este manifestată atunci când, de exemplu, o oportunitate de relocare este imediat îmbrățișată, în timp ce înscrierea la sala de gimnastică din fața casei tale este peste mână.

Depășirea rezistenței la schimbare

Uneori schimbarea nu are loc din motive obiective. Toată lumea este presată de timp și este posibil să ai și alte priorități care trebuie schimbate pentru a crea loc pentru schimbare. Dar dacă acestea sunt toate organizate și încă nu se întâmplă nimic, există probabil și alți factori la locul de muncă. Cunoașterea companiei sau a propriei tale atitudini generale față de schimbare este importantă, dar probabil nu este suficient pentru a te scoate din rutină. Dacă vrei cu adevărat să mergi mai departe, aceștia sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi:

 Recunoaște rezistența la schimbare

Schimbarea poate lua multe forme care îi conferă aura alegerii raționale: sincronizarea nu este optimă sau este prea riscantă. Fii conștient de faptul că te opui în mod irațional la ceva care va avea un impact favorabil.

Citește și: Schimbarea culturii organizaționale, un elefant care se consumă în doze mici

Identifică-ți frica de bază

Acum că știi de ce te împotrivești, întreabă-te de ce. În calitatea ta profesională, ești îngrijorat de impactul asupra echipei tale? Ți-e frică de implicația efortului fizic? Aici pot exista mai multe atribute, legate de domenii precum lipsa de agilitate, teama de expunere sau eșec sau tendința de a răsturna misiunea. Ia-ți timp să cauți adevăratele motive pentru care te temi de schimbare. Disecă-le și înlătură-le rând pe rând.

 Imaginează-ți valoarea pe care o va aduce această schimbare

Să îți imaginezi ce poate să meargă prost este foarte ușor. Să te gândești însă la rezultate și la impactul acestora este partea dificilă. Acest lucru se datorează faptului că oamenii sunt înclinați spre negativ (de exemplu, acordăm în medie de trei ori mai multă antenție feedbackului negativ în comparație cu feedback-ul pozitiv.) De aceea va trebui să îți imaginezi activ, metodologic, valoarea pe care o aștepți de la această schimbare. O poți scrie în detaliu într-un jurnal, acest lucru te va ajuta enorm.

Citește și: Guvernanța corporativă, factor de competitivitate

 Gândește în pași mici

În cele din urmă, fă doar un mic pas. Chinezii antici au fost capabili să observe până în secolul IV î.C. că „O călătorie de o mie de mile începe cu un singur pas”. Dacă aștepți până când ai toți pașii calculați sau dacă începi cu o revizuire completă a modului tău de funcționare existent, este posibil să te izbești de un zid. Dar dacă faci doar un lucru mic, apoi un alt lucru mic și după asta încă un lucru mărunt, vei observa brusc că schimbarea este în curs, că deja beneficiezi de ea și că nu ai idee de ce a durat atât de mult până să începi.