Ce ambalaje ar trebui să aleagă brandurile pentru a încuraja consumul

Ce ambalaje ar trebui să aleagă brandurile pentru a încuraja consumul

Cantitatea de mâncare pe care oamenii o consumă este influențată nu doar de factori precum foamea, familia sau prietenii, ci și de ambalaje, numere, etichete, culori, forme.

Pornind de la acest aspect, doi cercetători, Xiaoyan Deng și Raji Srinivasan, au analizat pentru Journal of Marketing efectele pe care ambalajele transparente și cele opace le au asupra consumului.

În cazul ambalajelor transparente, cercetătorii au identificat două mari efecte. Pe de-o parte, ele scot în evidență produsele (efectul proeminenței), ceea ce poate duce la creșterea consumului, iar pe de altă parte, permit o mai bună monitorizare a consumului (cantitatea este vizibilă, lucru care poate duce la un efect invers, de scădere a consumului).

Cei doi cercetători afirmă, de asemenea, că ambalajele transparente sunt mai eficiente și pot crește consumul în cazul produselor mici, dar pot avea un efect invers în cazul produselor mari.

Xiaoyan Deng și Raji Srinivasan sugerează, astfel, companiilor din industria alimentară să folosească ambalajele transparente pentru chpsuri, bomboane, fursecuri, ambalaje transparente, iar pentru produse mari, cum ar fi fructele, ambalaje opace.

În realizarea studiului, cercetătorii s-au bazat pe interviuri cu managerii unor branduri din industria alimentară importante, Kraft Foods, Frito-Lay și Dr. Pepper Snapple Group. Toți au confirmat că ambalajul este foarte important, atât în ceea ce privește decizia de momente, de a cumpăra sau nu nu un produs, dar și în ceea ce privește deciziile de a mai achiziționa ulterior produsul respectiv.

Managerii brandurilor mai sus menționate au precizat, de asemenea, că ambalajul reprezintă un mod de promovare mult mai eficient din punct de vedere al promovării. În contextul în care tot mai mulți oameni sunt mai mereu pe fugă și preferă să mănânce direct din ambalaj, specialiștii sunt și ei tot mai interesați să creeze forme de ambalare a produselor mult mai atractive.

Ambalajele transparente devin, în acest context, din ce în ce mai populare pentru că răspund unei alte nevoi a oamenilor din societatea de azi, aceea de a vedea clar ce mănâncă.

Xiaoyan Deng și Raji Srinivasan au și testat teoriile lor pe 50 de persoane. Au verificat dacă participanții la studiu sunt atrași sau nu de ambalajele transparente, iar în cazul produselor mici (chipsuri, bomboane, etc.) răspunsul este da. Întrucât tendința de a controla cât mânăncă este mai mare în cazul produselor mai mari, cei doi cercetători recomandă în acest caz ambalajele opace.

Studiul celor doi este unul de început, care relevă doar eficiența ambalajelor transparente versus cele opace. Ei vor pune accent în studiile viitoare pe cum aceste ambalaje afectează, mai exact, alegerile consumatorilor.

Xiaoyan Deng este profesor de Marketing la Universitatea de stat din Ohio, iar Raji Srinivasan profesor la Universitatea din Texas.