Mulți marketeri fac greșeli atunci când implementează pentru prima dată o strategie de marketing socială din cauza diversității variate.
Eșecul de a cerceta publicul țintă
Știați că peste 3 miliarde de oameni folosesc social media? Acest număr mare înseamnă că este dificil să îți identifici publicul țintă atunci când postezi conținut sau faci promoții. Trebuie să săpi adânc și să afli despre clienții tăi înainte de a începe comercializarea. Motivul pentru care acest sfat este numărul 1 este faptul că îți poate afecta afacerea înainte ca ea să înceapă.
Unii oameni își creează conturile de brand și încep să posteze conținut aleatoriu cu speranța că publicul lor își va găsi profilul. În unele cazuri, acest lucru funcționează. În majoritatea cazurilor, nu va funcționa. Trebuie să lucrezi activ pentru a ajunge la oamenii care pot beneficia cel mai mult de produsul sau serviciile tale, scrie business.com.
Trebuie adunate mai multe fișe personalizate ale clienților din statistici Google Analytics, e-mail și social media. După ce aduni toate aceste date, vei afla mai multe despre obiceiurile și interesele publicului țintă. Poți utiliza aceste informații pentru a crea profiluri care să rezume pe scurt clienții care vor găsi valoare în produsul tău.
Dacă ai fișe complete despre personalitatea clienților, îți va fi mai ușor să creezi atât conținut scris, cât și promoții pentru clienții tăi. Veți avea, de asemenea, oportunitatea de a segmenta avantajele pe toate platformele cu aceste informații. Segmentarea este o practică obișnuită folosită pentru a afișa conținutul unor caracteristici specifice ale clienților.
Nu folosești feedbackul negativ în avantajul tău
Ar trebui să privești feedback-ul clienților ca pe o oportunitate de a crește în loc de o lovitură pentru ego-ul tău. Unii profesioniști încearcă să treacă cu vederea feedback-ul negativ și ajung la baza problemei, astfel încât să-și poată îmbunătăți afacerile, în timp ce alții văd recenzia ca pe un atac personal.
Dacă te regăsești în ultimul grup, gândește-te cum să folosești lucrurile negative pe care le spun clienții în avantajul tău. De exemplu, să spunem că cineva postează o recenzie negativă pe Twitter și îți etichetează brandul. În loc să lași frustrarea să iasă la iveală, încurajează utilizatorul să trimită un mesaj direct, astfel încât problema să poată fi rezolvată.
Ai putea fi surprins să afli că multe reclamații ale clienților pot fi soluționate la fața locului. Ca atare, poți utiliza aceste informații pentru a îmbunătăți experiența pe care clientul a avut-o cu marca ta. O simplă scuză sau o corecție poate transforma orice recenzie negativă într-o experiență pozitivă.
Citește și: Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19
În mod alternativ, poți identifica probleme mai mari în procesul de vânzare și poți regla experiența pentru clienți. Feedback-ul pe care îl primești pe social media poate fi uneori dur, dar poți utiliza ceea ce spun oamenii pentru a îți îmbunătăți compania.