Strategia care a stat la baza succesului Disney, timp de peste șase decenii

Strategia care a stat la baza succesului Disney peste sase decenii

La 17 iulie 1955,  a fost inaugurat primul parc de distracții ”Disneyland”, în Anaheim, California, deținut și gestionat de către Walt Disney Parks and Resorts. Succesul acestuia a determinat și deschiderea legendarului Walt Disney World, în Orlando, Florida. Apoi, au urmat alte nouă parcuri și stațiuni dezvoltate și întreținute de către Disney, în întreaga lume.

Parcurile și stațiunile din cadrul companiei Walt Disney au adus venituri în valoare de peste 15 miliarde de dolari, în 2014. Această sumă reprezintă aproximativ o treime din veniturile companiei, care ating 49 de miliarde de dolari. Totuși, asta este doar o componentă a strategiei globale de diversificare a activelor media și de branding, care poate fi urmărită de-a lungul a șase decenii.

Desenul de mai jos a fost realizat în 1957 și face parte din arhivele Disney. El ilustrează strategia corporativă care a stat la baza succesului Disney.

Să ne uităm la fluxul de informații din grafic. Studioul de filme stă la baza activității Disney. El furnizează conținut pentru benzile desenate care, la rândul lor, promovează filmele. Tot el creează material pentru revista Walt Disney. Aceasta, la rândul ei, face publicitate pentru filmele și temele parcurilor Disney. Între timp, parcurile au devenit un punct de vânzare pentru obiectele care poartă marca Disney.

Deși strategia a evoluat, probabil, de-a lungul anilor, filosofia pare a fi în concordanță cu operațiunile de astăzi, ale companiei. Fiecare dintre extensiile Disney funcționează ca un întreg, având ca furnizor principal conținutul original din filmele companiei.

Astăzi, rețeaua este mai mare și are mai multe platforme. Deși calea lor spre succes poate părea foarte complicată, strategia de bază rămâne aceeași. În loc să urmeze modelul celorlalte studiouri – lansarea de multe filme, în speranța să dea peste un blockbuster – Disney este selectiv. Lansează doar aproximativ 10 filme anual și creează oportunități de franciză și de generare a veniturilor care vin odată cu sensibilizarea publicului din acel spațiu.

În acest sens, fostul director executiv al Disney, Jay Rasulo, spunea despre activitatea companiei că este „orientată în jurul brandurilor și a francizelor”.

Sursă: www.businessinsider.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •