Clienții sunt stăpânii datele lor: dacă vrei să le obții, trebuie să soliciți permisiunea

Clientii sunt stapanii datele lor: daca vrei sa le obtii, trebuie sa soliciti permisiunea

De regulă, datele consumatorilor ar trebui să fie întotdeauna protejate. Aceasta înseamnă că sunt pe deplin conștienți de momentul în care datele lor sunt partajate – dându-și mai întâi consimțământul explicit! Întreprinderile trebuie să respecte confidențialitatea datelor clienților lor și trebuie să-i asigure pe consumatori că sunt întotdeauna în cunoștință de felul în care sunt partajate datele lor, scrie business.com.

Înainte de punerea în aplicare a legii privind confidențialitatea datelor privind Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) în Uniunea Europeană (UE) în 2018, întreprinderile nu erau obligate să se asigure că informațiile clienților lor erau în siguranță. Lansarea GDPR a schimbat jocul de colectare a datelor pentru multe companii. Fie că operează în interiorul frontierelor UE sau nu, companiile au trebuit să înceapă să ia în serios practicile de colectare a datelor.

Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

În zilele noastre, datele cetățenilor UE sunt protejate la nivel mondial, iar întreprinderile trebuie să continue să protejeze aceste date, pentru a nu se confrunta cu amenzi de până la 20 de milioane de euro sau 2% din cifra de afaceri anuală (sau venitul) anual pe încălcare, indiferent de cantitate. Această acțiune de a proteja datele și drepturile consumatorilor a avut un impact grav asupra întreprinderilor situate în UE și dincolo de granițele sale – și nu este un lucru rău. De asemenea, a forțat alte țări, precum SUA, să se gândească la legile și reglementările lor privind colectarea de date, state precum Maine conduc calea pentru implementarea unor protecții mai mari de date pentru cetățenii americani.

Nevoia de transparență este clară

Campaniile publicitare vizate au devenit norma. În calitate de consumatori, ne așteptăm ca întreprinderile să ne prezinte oferte personalizate. Deși colectarea datelor despre clienți este o practică obișnuită în rândul companiilor atunci când creează anunțuri vizate, mulți nu adoptă cea mai transparentă abordare atunci când se ocupă de datele despre clienți care alimentează aceste reclame personalizate.

Astăzi, când suntem inundați de reclame digitale, clienții nu sunt întotdeauna pe deplin conștienți de faptul că datele lor private sunt utilizate sau cum. Din acest motiv, toți consumatorii trebuie să aibă opțiunea de a opta pentru colectarea datelor lor și, de asemenea, ar trebui să fie conștienți de cum și de când sunt utilizate aceste date.

Cum o faci?

Expunerea transparenței complete este singura modalitate de a câștiga încrederea consumatorilor. Companiile ar trebui să contureze întotdeauna exact cum și când sunt utilizate datele. Atunci clienții vor avea mai multe șanse să aibă încredere într-o companie cu aceste date în primul rând. Conform unui brief de cercetare Salesforce, doar 55% dintre clienți spun că înțeleg modul în care companiile își folosesc datele – rezultând aproape 50% dintre clienți care raportează că nu știu modul în care sunt utilizate datele și activele lor.

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •