5 semne care arată că un nou angajat nu va rămâne în companie

Exista semne care avertizeaza ca noul angajat nu va rezista in companie.

Primele 90 de zile de la angajare sunt cruciale în a determina dacă un angajat va rămâne pe termen lung în companie. Conform unui studiu al Scolii de Management MIT Sloan, costul de angajare și training a unor angajați este de 1,25 sau 1,4 ori mai mare decât salariul anual. Alegerea angajaților potriviți este importantă pentru stabilitatea financiară a business-ului.

De ce majoritatea oamenilor eșuează la un nou job?

Motivul nu este lipsa de experiență

De obicei, răspunsul stă în atitudinea angajatului și felul cum va aborda noile task-uri. Dacă nu este potrivit culturii organizaționale, colegilor le va fi foarte greu să lucreze cu cel în cauză. Iar acest lucru va duce la probleme mai severe pe parcurs. De aceea, este mai eficient să se renunțe la angajatul respectiv și să se caute o persoană mai potrivită.

Iată semnele care avertizează că noul angajat nu va rezista în companie. Aceste atitudini observate la o persoană trebuie luate în considerare pentru o încheiere a contractului de muncă.

  1. “Pot face orice, totul”. Când noul angajat pretinde că va face orice i se va cere, e posibil să se considere mai bun decât oricine din echipă sau companie. Da, încrederea este importantă, însă o persoană care declară că este capabilă să facă orice pare că nu se evaluează corect și nu conștientizează ce mai are de învățat. Este vital ca noua persoană să dedice timp pentru a întelege rolul fiecăruia din echipă și să identifice cu ce atribute poate veni în ajutor ca să completeze profilul coechipierilor.
  2. “Trebuie să lucrezi în funcție de nevoile mele”. Noii angajați tind să exprime constrângeri legate de ceea ce pot face ei și sunt imediat considerați ca “greu de susținut”. Ei ar trebui să se concentreze pe descoperirea modurilor în care pot face munca mai ușoară pentru colegi și, astfel, să devină valoroși pentru echipă.
  3. “Discut doar cu oamenii care contează”. Cei care par entuziasmați doar când interacționează cu oamenii cu influență în companie dau dovadă de individualism. Noii angajați trebuie să se orienteze spre a crea prietenii cu oricine lucrează în companie, fiindcă nu pot știi când vor avea nevoie de ajutorul sau sfatul acestora.
  4. “Urmăresc întotdeaună ceea ce este important”. Cei nou angajați care vorbesc deja despre promovare în companie arată tendințe narcisiste. Abordarea “este totul despre mine” în carieră le va dăuna. Cea mai sănătoasă atitudine este cea în care urmăresc să fie eficienți, să depășească așteptările și să își facă treaba bine, în mod constant. Aceste acțiuni vor atrage respectul celorlalți și, desigur, o viitoare promovare.
  5. “Pot face acest lucru, însă nu te aștepta să mă depășesc pe mine însumi”. Când noii angajati par că nu le pasă foarte mult despre cum se simte angajatorul față de performanța lor, se poate înțelege că motivația lor va continua să scadă. Pe astfel de oameni nu te poți baza când este o perioadă mai dificilă în companie. Nimeni nu le pretinde să stea peste program, dar este necesar ca ei să fie activ implicați în găsirea de soluții.

În cazul recrutorilor, aceștia trebuie să se asigure că urmăresc evoluția angajaților nou-veniți pentru a anticipa și a preveni păstrarea unui om care prezintă atitudinile semnalate mai sus. Iar în cazul unui angajat, proactivitatea este cheia către o colaborare bună și interesul dat către o integrare cât mai bună în companie.