Lecții de leadership de la un dirijor

Lecții de leadership de la un dirijor

Hugh Ballou a fost dirijor timp de mulți ani. Azi își folosește experiența din domeniul muzicii pentru a-i învăța pe cei interesați să devină buni lideri, inclusiv pe cei care lucrează în cele mai bune companii din lume.

El a vorbit într-un interviu pentru Forbes despre ceea ce l-a învățat experiența de dirijor despre leadership și care sunt caracteristicile care definesc un bun lider.

Potrivit lui Ballou, un lider este:

  1. O persoană care duce la bun sfârșit sarcinile pe care le are de îndeplinit
  2. O persoană care învață cum să ducă la bun sfârșit sarcinile respective
  3. O persoană care își desfășoară activitatea influentându-I pozitiv și pe cei din jur.

În viziunea lui Ballou, un dirijor este cel mai bun exemplu de leadership. Un dirijor trebuie să fie precis de fiecare dacă, nu are voie să aibă momente de indecizie pentru că afectează o întreagă orchestră. El deține în permanență controlul.

Tot astfel, într-o companie, un lider își exprimă viziunea și misiunea organizației pe care o conduce stabilind anumite obiective pe care angajații le vor duce la îndeplinire. De aceea, el trebuie să își cunoască bine oamenii și rolurile lor.

Ballou subliniază, de asemenea, că un bun lider trebuie să fie deschis la noi propuneri, să comunice cat mai mult posibil cu angajații lui și să îi ajute pe aceștia să devină cât mai autonomi.

„Dacă un lider spune unui expert cum să cânte la oboi, cel mai probabil expertul va pleca. Dacă, în schimb, liderul poate să îl ajute pe expert să își dezvolte potențialul, să fie mai creativ și mai entuziasmat, atunci sigur apare și magia”, exemplifică Ballou.

De-a lungul anilor săi de activitate, Ballou și-a dat seama că liderii au o problemă universală: dau vina pe alții pentru problemele create. Cauza? Uneori liderii nu știu să exprime clar obiectivele sau confundă mentoratul cu micromanagementul.

De aceea, un bun lider trebuie să învețe cum să le explice angajaților de ce trebuie să atingă anumite obiective și să le ofere sprijin în a le realiza. Apoi, spune Ballou, așa cum într-o orchestră, fiecare membru trebuie să fie atent la celălalt și să își combine talentele în așa fel încât să rezulte un concert reușit, tot așa cu CEO, de exemplu, nu trebuie să considere că le știe pe toate, ci să accepte că unii angajați au mai mare expertiză în anumite zone decât ei.

Ballou le-a oferit celor de la Forbes și un set de principia învățate în perioada în care era dirijor și care pot fi folositoare oricăror lideri:

  1. Cunoaște-ți viziunea, planul. Pune-l la punct din timp
  2. Alege oamenii potriviți pentru a-l realiza
  3. Stabilește relații eficiente. Liderii „dirijează” oamenii, managerii au grijă de bani
  4. Apreciază momentele de respiro. Dincolo de a face planuri, un bun lider trebuie să își ia un timp pentru a analiza situația, pentru a vedea unde greșește și ce trebuie îndreptat.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •