Ratarea deadline-ului: cum trebuie să ne comportăm

Deadline-ul poate fi un moment dificil, mai ales atunci când nu este respectat. Partenerii, colegii sau clienți sunt, de obicei, nemulțumiți de situație.

Cum putem manageria ratarea deadline-ului astfel încât ambele părți să aibă de câștigat?

Anunțați că veți omite deadline-ul

De îndată ce vă dați seama că veți rata un deadline, trebuie să vă anunțați colegii din timp. De ce? În primul rând, pentru că nu lucrați singuri, ci în companii, adică echipe. Când ceilalți află din timp că nu puteți respecta deadline-ul, le este mult mai ușor să înțeleagă situația și să schimbe aspecte ale proiectului (fie termenul final, fie munca pe care o aveți de făcut etc.). În plus, ar putea să vă ofere o mână de ajutor.

Explicațiile, doar dacă sunt necesare

Întrebați-vă de ce nu ați putut respecta deadline-ul. Cei de la Entrepreneur.com susțin că puteți să vă adresați următoarele întrebări:

  • Am luat prea multe sarcini?
  • M-am temut că nu voi reuși să respect cerințele?
  • Prefer să mi se spună că nu sunt responsabil, decât să fiu numit incompetent?
  • Am avut o atitudine prea relaxată cu privire la task-urile ce mi-au fost date?

După ce descoperiți motivele din cauza cărora nu ați putut respecta deadline-ul, adresați colegilor/partenerilor de afaceri/clienților scuzele voastre. De preferat este ca scuzele să fie bine întemeiate și să fie explicate succint, potrivit The Muse.

Oferiți alternative

Când discutați cu partenerii/colegii/clienții despre ratarea deadline-ului, oferiți-le alternative care să le demonstreze că sunteți o persoană care se ține de cuvânt și se va revanșa. De exemplu, puteți spune colegilor că, dacă vă mai acordă o zi, veți rezolva sarcinile pe care le aveți inițial, dar dacă vă mai acordă încă trei zile, puteți rezolva și alte sarcini. Dacă le oferiți posibilitatea de a alege, colegii voi fi mai puțin anxioși cu privire la seriozitatea voastră.

Dați dovadă de profesionalism

Dacă obțineți prelungirea deadline-ului, mulțumiți pentru înțelegere. Apoi, stabiliți un alt termen până la care vă rezolvați sarcinile care v-au fost atribuite și faceți tot posibilul să îl respectați. Dacă este posibil, încercați să rezolvați mai rapid sarcinile, pentru a lăsa o impresie pozitivă.

Omiterea deadline-ului, o raritate

Încercați să nu faceți din ratarea deadline-ului un obicei. Pentru că, dacă faceți, partenerii de afacerii, colegii sau clienții vor încerca, ușor-ușor, să vă evite, pe motiv că nu sunteți serioși.

(Foto: woodleywonderworks/www.flickr.com)