Te simți copleșit de toate sarcinile pe care trebuie să le îndeplinești într-o zi? Uneori te chinui să rămâi concentrat sau să-ți dai seama ce să faci în continuare? Managementul timpului și păstrarea concentrării sunt sarcini dificile pentru majoritatea antreprenorilor și a proprietarilor de afaceri.
Citește și: Cum ne păstrăm concentrarea
Când lista de activități este interminabilă, este greu să îți dai seama unde să îți dedici timpul și energia, scrie entrepreneur.com.
Dacă îți pierzi concentrarea sau lucrezi la sarcini pe care nu ar trebui să le bagi în seamă, nu îți pierzi doar timpul, ci și banii- asta pentru că nu folosești timpul în favoarea ta. Dacă vrei să te concentrezi, trebuie să implementezi Big Five, un instrument ușor de folosit pentru prioritizarea sarcinilor.
Ce este Big Five?
Majoritatea oamenilor au tendința de a continua să lucreze la toate sarcinile deodată și speră că își pot face mai mult timp pentru ceea ce este important. Cunoașterea metodei Big Five te va ajuta să pui în ordinea priorităților lucrurile apoi să descarci sau să elimi sistematic toate celelalte lucruri neimportante.
Iată un exemplu de Big Five pentru CEO sau proprietar de afaceri:
1. Construiește conținut și fii în top.
2. Creează noi oportunități.
3. Creează planuri acționabile pentru aceste oportunități.
4. Recrutează, inspiră și organizează oamenii.
5. Studiază cifrele și monitorizează progresul.
Big Five ar trebui să arate diferit pentru fiecare, dar trebuie să inlcudă lucruri care sunt cele mai bune utilizări ale timpului tău. Doar prioritățile și lucrurile care ajută la îndeplinirea obiectivelor tale.
Iată cum îți faci o listă de tip Big Five: Ia o foaie de hârtie și trasează o linie orizontală pe jumătatea ei. Deasupra liniei îți vei scrie acele sarcini principale asupra cărora vrei să te concentrezi.
Citește și: Cum să îți îmbunătățești concentrarea pentru eficiență și rezultate
Cum să rămâi concentrat când te simți copleșit de task-uri
Vei avea multe sarcini la început, dar nu îți nota lucruri de zi cu zi ca de exemplu stabilirea ședințelor sau comandarea unor produse pentru birou. Pe acestea, scrie-le în josul liniei. Când ai terminat, uită-te la sarcinile din partea de jos. Care dintre ele nu coincind cu abilitățile tale cele mai de preț? La care dintre ele te gândești cu groază?
Pe care le poți desemna sau plăti pe altcineva să le facă în locul tău? Acestea sunt sarcinile de care trebuie să scapi pentru a avea timp să îndeplinești obiectivele și lucrurile pe care le-ai notat în partea de sus.
Nu ezita să externalizezi sarcini sau să angajezi pe cineva care să se ocupe de ele. Nu te gândi că arunci bani pe fereastră, ci că îți cumperi timp pentru a te concentra pe ceva mai important. Cu cât poți elimina mai multe sarcini care nu sunt în partea de sus, cu atât mai ușor îți va fi să te concentrezi. Vei avea un sentiment puternic de control și claritate, iar odată cu acestea va veni și concentrarea de care ai atât de multă nevoie.
Citește și: Cum să faci față stresului și anxietății
Există un alt lucru de care este foarte important să ții cont: toate lucrurile de pe lista ta nu au aterizat acolo peste noapte și nici nu vor fi șterse peste noapte. Folosește lista cu sarcini majore în fiecare zi ca o modalitate de a elimina treptat lucruri care consumă timp și pe care le poate face oricine, astfel încât să te poți concentra pe ceea ce ar trebui: dezvoltarea afacerii, obiective pe termen lung sau o sarcină majoră.
Sursa foto: Unsplash