Când vine vorba de publicitate plătită – fie că este vorba de Google, Facebook, Twitter sau orice altă platformă de publicitate online – poate fi adesea dificil să derulați o campanie de succes, mai ales dacă nu faceți publicitate către persoanele potrivite.
Dar adevărul este că majoritatea consumatorilor online nu acordă nicio atenție reclamelor pe care le văd. De fapt, potrivit unui studiu recent HubSpot, aproximativ 64% dintre respondenți au fost de acord că reclamele online sunt enervante și intruzive. Un alt procent de 45% dintre respondenți au spus că nici măcar nu iau în considerare anunțurile online, chiar și atunci când le văd.
Ceea ce înseamnă că puteți cheltui literalmente mii de dolari pe reclame online și totuși să nu ajungeți nicăieri. Aici intervine exact direcționarea în funcție de context.
Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management
Direcționarea contextuală permite agenților de publicitate să își plaseze anunțurile pe baza unor factori foarte specifici despre publicul țintă. Acest lucru face mai probabil ca anunțurile lor să fie văzute de persoanele care sunt cel mi înclinate să interacționeze sau să ia măsuri după ce au văzut anunțul, scrie business.com.
Să aruncăm o privire mai profundă asupra direcționării în funcție de context, pentru a vă ajuta să înțelegeți mai bine cum funcționează și cum o puteți aplica următoarei campanii publicitare.
Ce este direcționarea în funcție de context?
În termeni simpli, direcționarea în funcție de context este atunci când anunțurile sunt afișate pe site-uri web relevante. Acest lucru poate fi asemănat cu versiunea digitală a unui anunț tipărit într-un ziar sau revistă, unde anunțul ar fi relevant pentru nișa sau industria publicației.
Imaginați-vă că aveți o revistă de rețete. S-ar vedea probabil anunțuri tipărite pentru cărți de rețete sau vase. Dacă luați o revistă de pescuit, veți vedea reclame pentru unelte și articole de pescuit. Aceasta este direcționarea în funcție de context. Aceste reclame sunt bazate pe presupunerea că o persoană care citește o revistă despre gătit este probabil interesată de electrocasnice sau veselă sau că o persoană care vizitează un site de pescuit este probabil interesată de reclame pentru unelte sau articole de pescuit.
De ce este eficientă direcționarea în funcție de context?
Plasând anunțurile în context, pe baza comportamentelor specifice ale utilizatorilor de internet, agenții de publicitate își pot focaliza eforturile, făcând astfel ca anunțurile lor vor fi văzute doar de persoanele cu cea mai mare probabilitate de a acționa.
În trecut, specialiștii în marketing erau limitați la modul în care își puteau viza anunțurile. Datorită acestui fapt, anunțurile au fost adesea plasate în zone cu trafic intens, bazându-se pe plasarea anunțului în funcție de cantitatea potențialilor clienți.
Astăzi, lucrurile s-au schimbat, făcând calitatea mult mai importantă decât cantitatea. Ce rost are ca 10.000 de persoane să vadă anunțul dvs., dacă niciunul dintre ei nu va acționa atunci când îl va vedea?
Aici intervine direcționarea în funcție de context. Direcționarea în funcție de context face ca agenții de publicitate să poată ajunge mai ușor la persoanele potrivite, la locul și la momentul potrivit.
Cookie-uri și urmărire
Pentru ca direcționarea în funcție de context să funcționeze, agenții de publicitate online au nevoie de informații despre anumite comportamente ale utilizatorilor, cum ar fi site-urile pe care le-au vizitat în trecut. Există câteva modalități diferite de a urmări acest tip de informații, dar cea mai obișnuită metodă este urmărirea cookie-urilor. Cookie-urile sunt alcătuite din câteva linii simple de cod, plasate pe browserul unui utilizator de internet atunci când accesează un site web. Inițial, cookie-urile de urmărire au fost utilizate doar pentru a ajuta site-urile web să își recunoască și să-și amintească utilizatorii. Dar astăzi, cookie-urile sunt adesea folosite pentru profilarea și direcționarea anunțurilor către tipul potrivit de persoane.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
După cum știți până acum, direcționarea contextuală permite mărcilor să hiperpersonalizeze plasarea anunțurilor, plasând anunțurile acolo unde sunt cel mai probabil să fie văzute de persoanele potrivite. Pentru a crea acest tip de campanie publicitară optimizată, va trebui să urmați câțiva pași simpli:
- Construirea profilului cumpărătorilor dvs.
- Planificarea călătoriei cumpărătorului
- Analizarea concurenței
- Cercetarea subiectului și a cuvintelor cheie
- Crearea unui anunț contextual
Pasul 1: Construirea „cumpărătorului”
Un profil de cumpărător este o reprezentare semi-fictivă a clientului ideal al unei mărci. Persoanele care joacă acest rol trebuie să sublinieze câteva dintre trăsăturile clientului ideal. Acest lucru vă va ajuta să aflați mai multe despre publicul țintă și unde își petrec timpul online.
Un cumpărător „test” ar trebui să sublinieze câteva probleme obișnuite cu care se confruntă clienții ideali în viața lor, precum și locul în care stau online și ce îi determină să afle mai multe despre problemele lor.
Pasul 2: planificați călătoria cumpărătorului
Călătoria cumpărătorului este clasificată în trei etape distincte: conștientizare, considerare și decizie. În fiecare dintre aceste etape, cumpărătorii dvs. vor gândi, vor avea nevoie și vor experimenta lucruri diferite.
În esență, trasarea călătoriei cumpărătorului adaugă un alt strat pentru clientul dvs. ideal. Acest lucru vă ajută să vă aliniați mai bine eforturile publicitare la mentalitatea, interesele și comportamentele specifice ale publicului țintă, în funcție de etapa în care călătoria cumpărătorului aparține.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Pasul 3: Analizați competiția
Următorul pas este efectuarea unei analize competitive. Pentru aceasta, va trebui să aflați ce site-uri web vizitează clienții dvs. ideali. Cunoașterea și înțelegerea locurilor unde își găsesc clienții ideali informațiile este vitală pentru a vă direcționa corect anunțurile către acele persoane care sunt cel mai probabil să le vadă și să acționeze.
Sursa foto: Unsplash