Cum îți „obligi” managerii să se întoarcă pe băncile școlii

Cum iti obligi managerii sa se intoarca pe bancile școlii

Scade interesul angajaților în formarea corporativă. Doar 12% dintre angajați sunt gata să evalueze această ofertă.
Un studiu realizat de către Kelly Services a arătat că interesul angajaților în formarea corporativă a scăzut de două ori și jumătate în perioada 2015 – 2016. Numai 12% dintre angajați consideră că această pregătire are o valoare semnificativă. Dar ce faceți atunci când dacă managerii nu vor să studieze, deși acest lucru este în folosul companiei?

Într-un articol pe vedomosti.ru, Elena Moll, Director al Centrului European de Formare pentru Leadership, vorbește despre o așa-numită abordare a formării corporative, care vă va permite să reduceți costurile și să stârniți managementului interesul pentru studii.

Ea spune că, mai întâi, trebuie să desfășurați un audit al tuturor programelor de studii, training și seminarii la care au participat managerii companiei în ultimii 3-5 ani. Pentru a face acest lucru, este necesar să se efectueze un sondaj în rândul colegilor managerilor instruiți (care au observat schimbările după formare) și să se evalueze cunoștințele dobândite în urma studiilor.

Aici, Elena Moll menționează anumite situații în care testele au arătat că nu există cunoștințe reziduale. Deși cursurile erau organizate într-un mod informal, participanții  nu au putut da nici măcar un exemplu despre cum ar putea pune în practică, la locul de muncă, cunoștințele dobândite. Ea spune că aceste programe trebuie închise.

Apoi, trebuie să decidă care manageri vor avea ocazia să studieze pe banii companiei, care din contul propriu și care manager poate fi înlocuit cu un specialist de pe piața muncii, mai bine instruit. Iar cei care nu își doresc să să investească în dezvoltarea proprie, pentru a dobândi noi cunoștințe și abilități, trebuie lăsați să plece.

Este necesar să fie gândită formarea managerilor de nivel mediu. Nu este suficient să instruiți managerii de top, dacă mai târziu aceștia vor fi nevoiți să gestioneze managerii de mijloc necalificați. De exemplu, directorul executiv al unei compani de telecomunicații își încheie, în mod regulat, întâlnirile de producție cu managerii de mijloc cu o recomandare de lectură despre management, care, în opinia sa, este utilă pentru rezolvarea unei probleme actuale a companiei. Și toată lumea știe că șeful va dori, neapărat, să discute despre deciziile manageriale inspirate din acea carte.

Liderii trebuie să asigure suport în cadrul programelor de formare corporativă. De exemplu, CEO-ul unei companii mari poate schimba calendarul ședințelor, în cazul în care acestea coincid cu programul de studii al adjuncților săi, care urmează un program de MBA. Susținerea din partea conducerii se reflectă în validarea zilnică a importanței studiilor, în controlul personal asupra procesului educațional și în promovarea realizărilor educaționale.

Este importantă planificarea studiilor în afara orelor de muncă. Este destul de rezonabil să oferiți angajaților împărțirea costurilor programelor de studii. Contribuția companiei la educație este banii, iar contribuția angajaților este timpul lor liber.

Este important să faceți o evaluare riguroasă a managerilor după finalizarea cursurilor. Evaluarea calității studiilor de către programele de instruire, privind gradul de satisfacție al angajaților, așa cum se făcea înainte, nu mai oferă un rezultat concludent. De exemplu, în SUA, în cazul în care managerul nu face față sarcinilor ulterioare, el este nevoit să învețe din nou, pe propria cheltuială, indiferent de poziția sa. Pe baza rezultatelor examenelor și testelor, trebuie să faceți și concluzii în privința personalului, luând în calcul inclusiv concedierea.

Stabiliți condiții în baza cărora să fie imposibil să se obțină o poziție, pe un anumit nivel, fără pregătire. De exemplu, managerii unei mari bănci rusești nu pot ocupa o poziție înaltă dacă nu au un rating suficient de bun. Această evaluare se face pe baza rezultatelor muncii, dar și luând în considerare un examen complex, în care angajatul are de rezolvat mai multe sarcini practice de management.

Foto credit: The Climate Reality Project / Unsplash