Consumatorii sunt reticenți în a avea încredere în mesajele online ale brandurilor: până în anul 2018, până la 25% dintre utilizatorii de Internet din SUA au blocat anunțuri pe dispozitivele lor. În schimb, ei se uită la influencerii de pe social media: indivizi cu care se identifică prin stilul personal și abilitatea acestora de a atrage o audiență largă.
Ce poartă influencerii, unde călătoresc, ce muzică ascultă ș.a.m.d. Date fiind aceste fapte specialiștii în marketing vizează oportunități pentru a se conecta cu clienții prezentând influencerilor produsele și brandurile pentru ca aceștia să le facă vizibile și să vorbească despre ele comunităților lor.
Citește și: Topul rețelelor sociale preferate de companiile din România
Specialiștii în marketing adesea tratează social media ca pe un canal de promovare ieftin. Din această perspectivă, un influencer execută partea de bază a unei strategii de brand, crescând vânzările și vizibilitatea în ceea ce privește plasarea produsului pe rețelele sociale.
Brandurile selectează influencerii pe baza audienței lor și negociază fiecare contract per „campanie”. Specialiștii în marketing urmăresc performanța influencerilor în campanie evaluând obiectiv valorilor.
Dacă un influencer nu atinge obiectivele campaniei pe termen scurt, va fi cu ușurință înlocuit pentru următoarea campanie. Managementul relației cu influencerii este adesea delegat agențiile specializate, care folosesc abordări standardizate pentru a selecta influencerii, negocia contractele și monitoriza performanțele.
În ultimii ani, totuși, mulți influențatori au devenit foarte profesioniști și se străduiesc din ce în ce mai mult să colaboreze cu brandurile ca parteneri reali.
Citește și: Cum te pot ajuta influencerii în promovarea afacerii tale?
Cercetarea Harvard Business Review bazată pe 27 de interviuri în profunzime cu influencerii și studii de caz suplimentare în industria modei și cosmetice, a evidențiat o frustrare din ce în ce mai mare în rândul influencerilor în ceea ce privește relația lor cu marketingul.
De exemplu Marion, un influencer lifestyle care are 129.000 de folowers pe Instagram, care a afirmat, pentru sursa citată: „Când mă contactează un brand, în primul rând mă uit cum începe e-mlaul.
Dacă scrie Hello sau Dragă blogger, nu îl citesc niciodată și șterg mesajul. Numele meu este Marion și dacă îmi urmărești blogul trebuie să știi asta, altfel, doar trimiți mesajul acesta către eci de persoane. Apoi, mă uit dacă persoana a adunat informații despre mine și blogul meu”.