Strategii de angajare, în era Dorei și a data-ismului

În ultimul timp, ne întrebăm adesea până unde va merge digitalizarea în domeniul resurselor umane. Și aici nu mă refer la payroll sau orice alt proces care ține de mediul computerizat, ci la relația umană dintre angajat, angajator și intermediarii care apar în procesul de identificare și evaluare a persoanei potrivite jobului.

Se vorbește despre Dora (robotul care ţine interviuri de angajare), despre înlocuirea recrutorilor cu roboți. Zorii tehno-umanismului, al data-ismului au fost deja consumați. Suntem cu toții un flux de date și este doar o problemă de timp până când se va ajunge la crearea de algoritmi și automatizare a proceselor de recrutare.

Probabil că în Direct Searching automatizarea va ajuta foarte mult și va fi primul domeniu în care va fi implementată. Platformele online deja fac asta prin analiza profilurilor candidaților. Mediul online a fost primul care a implementat automatizarea, iar data-ismul este un curent în plină dezvoltare în pool-ul de candidați Millennials, oameni care au crescut cu gadgeturile și pentru care internetul are puține secrete.

Până unde va merge automatizarea în procesul de angajare este o întrebare la care doar timpul va putea răspunde.