O strategie de marketing eficientă se bazează pe cercetări intensive asupra publicului dvs. și pe eforturile de marketing existente. Pentru a vă înțelege mai bine clienții, strategiile și cum să vă cheltuiți bugetul de marketing, luați în considerare efectuarea unei analize de marketing cuprinzătoare a afacerii dvs.
Ce este o analiză de marketing?
O analiză de marketing este un proces care vă ajută să înțelegeți diferitele categorii demografice și segmente ale publicului dvs. țintă, strategii eficiente de implicare, călătoria clienților și modalități de îmbunătățire a conversiilor. Efectuarea unei analize de marketing vă poate ajuta să vă îmbunătățiți campaniile de marketing, obținând o rentabilitate mai bună a investiției pentru bugetul dvs. de marketing, creșterea gradului de conștientizare a mărcii și a loialității clienților și creșterea generației dvs. de clienți potențiali, scrie business.com.
Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul
„Analiza de marketing determină succesul și eșecul campaniilor de marketing”, a declarat Esther Poulsen, CEO Raare Solutions. „Este necesar să se construiască programe de implicare a clienților cu așteptarea a ceea ce ar trebui să fie rezultatele și apoi efectuarea unei analize detaliate pentru a determina dacă rezultatele au fost atinse, depășite sau eșuate.”
Care este importanța unei analize de marketing într-un plan de afaceri?
Cel mai mare beneficiu al unei analize de marketing este că vă arată cum să vă cheltuiți bugetul de marketing într-o manieră mai direcționată și mai eficientă. Veți obține o mai bună înțelegere a locului în care publicul dvs. este activ și ce tip de mesagerie rezonează cu acestea. Prin stabilirea acestor informații printr-o analiză cuprinzătoare a publicului dvs. – și a neajunsurilor eforturilor dvs. actuale de marketing – veți înțelege cum să vă îmbunătățiți rentabilitatea investiției de marketing.
„S-a spus că o mare parte din marketing este irosită datorită faptului că nu se înțelege cât de bine funcționează și de ce”, a spus Poulsen. „Cu cât sunt obținute mai multe analize și perspective, cu atât este mai bună oportunitatea pentru finanțarea viitoare a viziunii de marketing și o rentabilitate mai mare a investiției.”
Ce perspective poate oferi o analiză de marketing?
Următoarele sunt informații importante pe care le poate furniza o analiză de marketing pentru afacerea dvs., ajutându-vă să vă optimizați viitoarele eforturi de marketing înțelegând ce funcționează și ce nu în campaniile dvs. actuale de marketing.
Înțelegerea rentabilității investiției
Fiecare fațetă a unei analize de marketing se leagă înapoi de rentabilitatea investiției. Pentru fiecare ban pe care îl cheltuiți pentru marketing, câte vânzări aveți? Deși nu orice activitate de marketing este direct legată de vânzări, toate ar trebui să se refere la aducerea de noi clienți potențiali în pâlnia dvs. de conversie și împingerea clienților existenți mai aproape de o decizie de cumpărare.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
„Este esențial să se determine rentabilitatea investiției unei campanii”, a spus Poulsen. „Cel mai important ROI pentru o companie este conversia. Aceasta este determinată de persoanele care au participat la o campanie printr-o listă de extragere, care primesc sau răspund la un mesaj pe un canal (direct mail, e-mail, social, digital, media) și stabilesc dacă strategia are ca rezultat o conversie sau un rezultat așteptat, indiferent dacă acestea sunt clienți potențiali, vânzări sau alte criterii. „
Înțelegerea publicului
Cunoștințele dvs. despre publicul dvs. – canalele pe care sunt cei mai activi, gusturile și antipatiile lor, problemele lor – ar trebui să vă conducă toate eforturile de marketing. O analiză de marketing vă poate ajuta să vă înțelegeți mai bine publicul și datele demografice ale diferitelor segmente ale acestuia, permițându-vă să vizați clienții cu mesaje de marcă mai eficiente pe canalele potrivite.
„Cu cuvinte simple, doriți să descrieți cine este clientul dvs. ideal”, a spus Anthony Money, specialist în marketing digital la Qualified Online Traffic. „Care este demografia sa? Care sunt interesele, dorințele, speranțele, nevoile [și] visele lui? Unde sunt (geografic și online prin grupuri, site-uri web etc.)? Așa suntem capabili să îi vizăm strategic . „
Identificarea de noi piețe
Analiza dvs. de marketing ar trebui, de asemenea, să identifice membrii potențiali ai publicului pe care nu i-ați luat în considerare anterior. Acestea ar putea fi persoane care au nevoie de produse sau servicii legate tangențial de cele pe care le oferiți deja sau au nevoie de produsele și serviciile dvs. existente pentru un caz de utilizare pe care nu v-ați gândit să îl comercializați. Pe lângă identificarea unor noi piețe, o analiză de marketing ar trebui să determine rata potențială de creștere a pieței.
Identificarea oportunităților de publicitate plătite
O analiză de marketing ar trebui să includă o revizuire a campaniilor dvs. publicitare plătite, cum ar fi anunțurile cu plată per clic. Nu trebuie doar să căutați noi modalități de a vă extinde acoperirea cu anunțuri cu plată, ci concentrați-vă, de asemenea, pe ceea ce faceți în prezent și cât de eficient a fost. Acest lucru poate dezvălui oportunități de optimizare a cheltuielilor dvs. publicitare plătite, adaptând anunțurile la interesele publicului țintă, sporind implicarea și conversiile.
Citește și: Cum adaugi emoție conținutului tău și de ce ar trebui să o faci
„Analiza de marketing ar trebui să fie legată de comportamentul strategic general al organizației dvs.”, a declarat Kelly J. Waffle, director general al Hinge Research Institute. „De asemenea, dacă vă aflați pe o piață emergentă, poate fi necesar să efectuați o analiză de marketing o dată pe an. Dacă vă aflați pe o piață matură, puteți efectua analiza de marketing la fiecare doi până la trei ani.”
Sursa foto: Unsplash