Redactarea unui plan de afaceri: cele mai eficiente metode

Redactarea unui plan de afaceri: cele mai eficiente metode

Există o serie de elemente cheie pe care toate planurile de afaceri ar trebui să le includă. Planurile de afaceri, care variază între 30 și 50 de pagini, joacă un rol important în dezvoltarea unei afaceri. Antreprenorii pot începe să scrie un plan de afaceri prin includerea elementelor cheie. Redactarea unui plan de afaceri, dacă nu ați făcut-o până acum, poate părea inițial o sarcină descurajantă. Conform Administrației SUA (Small Business Administration) din SUA, lungimea recomandată a unui plan de afaceri ar trebui să fie cuprinsă între 30 până la 50 de pagini.

Vă simțiți încă derutat încercând să vă dați seama ce ar trebui să includeți în acest document? O mare regulă este să vă amintiți că un plan de afaceri joacă un rol important în dezvoltarea micii dvs. afaceri. Acest document acționează ca model de pornire al startup-ului. Modelele tind să fie foarte detaliate, dar sunt deschise și pot fi revizuite odată ce documentația inițială a fost elaborată. Planul dvs. de afaceri vă ajută să stabiliți o bază pentru startup. Vă permite, atât dvs. cât și potențialilor investitori, să înțelegeți mai bine fezabilitatea afacerii, viziunea și misiunea pe care o aveți pentru viitorul acesteia, scrie business.com.

Citește și: Dezvoltarea unui plan de vânzări eficient

Indiferent dacă începeți o companie pentru prima dată sau revizuiți un document existent, este destul de simplu să redactați un plan de afaceri bine scris. Să aruncăm o privire la elementele cheie incluse într-un plan tradițional de afaceri.
Planuri de afaceri tradiționale

Planurile de afaceri tradiționale sunt documentele menționate mai sus de 30 până la 50 de pagini. Aceste planuri acoperă de obicei următoarele elemente în profunzime:
Rezumat
Descrierea, conceptul și strategia afacerii
Analiza pieței
Analiza industriei
Organizare și management
Previziuni financiare
Cerere de finanțare
Date suplimentare
Rezumat

Deschideți-vă planul de afaceri cu un conținut care include fiecare capitol și pagina la care poate fi găsit. Acest lucru vă va permite să conturați mai bine și să descompuneti, secțiune după secțiune, ceea ce cititorul se poate aștepta să găsească în document. De acolo, vă puteți muta într-un scurt (1 până la 2 pagini) rezumat executiv despre afacerea dvs. Un rezumat executiv ar trebui să poată răspunde la următoarele întrebări.

Cine sunteți?
Ce face afacerea dvs?
În ce industrie este startupul?
Unde desfășurați activitatea afacerii?
Care este data de începere a proiectului dvs.?
Cum câștigă compania bani?
De ce sunt consumatorii interesați de ofertele dvs.?

În plus, puteți include o declarație de propunere care detaliază valoarea pe care firma dvs. o aduce pe piața sa.

Descrierea, conceptul și strategia afacerii

Uneori, denumită imagine de ansamblu a companiei, această secțiune aruncă o privire mai atentă asupra naturii afacerii dvs. Luați în considerare aspectul de ansamblu al acestei secțiuni, deoarece răspundeți la următoarele întrebări:

De unde a venit ideea pentru produsul / serviciul dvs.?
Cum funcționează produsul / serviciul dvs.?
Ce face acest produs / serviciu unic pe piața sa?
Cum beneficiază de acest produs / serviciu clienții potențiali și actuali?
Ce strategie veți folosi pentru a vă atinge obiectivele de afaceri? (Acest lucru este deosebit de esențial pentru a stabili dacă startup-ul dvs. este încă în stadiul de dezvoltare și are nevoie de o cronologie pentru obiectivele sale.)

Analiza pieței

Până acum, startup-ul dvs. a efectuat suficiente cercetări și a utilizat date despre recensământ pentru a înțelege ce persoane alcătuiesc piața dvs. țintă. Utilizați porțiunea de analiză de piață a unui plan de afaceri pentru a defini demografia dvs. vizată. Creați persoane de consum pentru a identifica caracteristicile distinctive, demografia și nevoile pieței dvs. țintă. Apoi, conturați o strategie pentru modul în care afacerea dvs. va atrage, capta și reține această audiență. Gândiți-vă ce media veți utiliza pentru a ajunge la ei.

Citește și: Platforma online care te ajută să îți construiești un plan de afaceri

Pe măsură ce afacerea progresează, este posibil să găsiți un public în creștere pe o altă piață, cum ar fi Gen Z, care ar putea fi interesat de ofertele dvs. Revizuiți această secțiune după cum este necesar, pentru a înțelege mai bine nevoile publicului dvs. existent și viitor.

Analiza industriei

Acum că ați înțeles cine vă alcătuiește piața țintă, ar trebui să aveți o înțelegere la fel de detaliată a concurenței industriei. Fiecare afacere are concurență directă, despre care startulup-ul dvs. ar trebui să afle dintr-o privire. De asemenea, există concurență indirectă, care poate reprezenta provocări pentru afacerea dvs. în viitor. Înțelegeți ce oferă concurența directă și indirectă în prezent consumatorilor lor. Care sunt punctele lor tari? Cum își servesc clienții? De ce ar alege consumatorii ofertele lor? Cum interacționează cu baza de clienți? Este posibil să utilizați chiar și platforme de social media, precum Facebook și Instagram, pentru a înțelege mai bine cum ajung ei la consumatori.

În plus, SBA recomandă crearea unei analize competitive a industriei dvs. generale. Startup-ul dvs. ar trebui să-și poată crea propriile evaluări ale punctelor tari și ale punctelor slabe. O evaluare a puterii, de exemplu, analizează capacitatea dvs. de a satisface nevoile clientului și de a stabili puterea de implementare ca marcă.
Evaluarea slăbiciunii determină modul în care afacerea dvs. își menține loialitatea brandului odată cu schimbarea tehnologiei și în cazul unei condiții economice descendente.

Citește și: Lucruri care lipsesc din majoritatea planurilor de start-up

Organizare și management

Această secțiune a planului de afaceri prezintă structura organizațională și proprietatea companiei. Schițați numele proprietarilor de pornire și procentul acestora. Detaliați modul în care sunt implicați în companie și informațiile lor, inclusiv data la care au fost angajați, titlul și responsabilitățile poziției și CV-urile. Mențineți această secțiune actualizată în timp, în special în timp ce angajați mai multe persoane pentru roluri noi.

Informație financiara

Există o mulțime de informații care trebuie acoperite în secțiunea financiară a unui plan de afaceri. Este recomandat să oferiți detalii cinstite. Dacă nu sunteți sigur de cât de mult valorează afacerea dvs., SBA sfătuiește să efectueze o expertiză cu un contabil profesionist.

Dacă doriți să atrageți investitori sau să solicitați finanțare pentru afacerea dvs., veți avea nevoie de proiecții financiare care să demonstreze că pornirea dvs. este profitabilă. Aceste proiecții pot fi prezentate în tabele și diagrame care detaliază fluxul de numerar al companiei dvs. Domenii suplimentare includ:

Declarație de profit și pierdere (sau extras proiectat P&L).
Declarație de venit pe 12 luni.
Prognoza vânzărilor.
Bugetul cheltuielilor (de obicei într-un interval de 24 de luni).
Bilanț proiectat.
Analiză de pauză.
Bilanț pentru cel puțin trei exerciții fiscale în viitor.

De ce trebuie să includeți toate aceste informații? Multe companii încearcă să atragă investitori pentru un pic de capital suplimentar. Investitorii vor dori și trebuie să își revizuiască datele financiare curente și existente. Făcând acest lucru, se asigură că investesc într-o afacere care poate obține un profit și că proprietarul companiei însuși a stabilit un credit bun.

Citește și: Strategii cheie pentru creșterea unei afaceri de succes

Nu uitați că planul dvs. de afaceri trebuie să fie structurat într-un mod concis și obiectiv. Pe măsură ce afacerea progresează, veți fi încântat să vedeți câte obiective din plan ați atins și câte veți mai atinge în continuare.

Sursa foto: Unsplash

  • 18
  •  
  •  
  •  
  •