Formula 1 a dezvăluit un nou logo ca prim pas într-o campanie de rebranding. Potrivit Reuters, noul design simbolizează aspectul unei mașini de Formula 1 cu un „aer retro-modern”, înlocuind logo-ul anterior introdus în urmă cu 30 de ani, de către Bernie Ecclestone.
Sean Bratches, Managing Director la Formula 1, a spus că că noul logo arată transformarea pe scară largă a sportului, în timp ce proprietarul acesteia, conglomeratul media american Liberty Media, încearcă să extindă atracția față de sport și să-l „ducă într-un viitor digital”.
Design-ul a fost inspirat din feedback-ul fanilor de pe glob, în timp ce repoziționarea sportului și revizuirea brandului a fost condusă de către Ellie Norman, primul director de marketing al Formula 1. Aceasta a declarat într-un interviu acordat pentru Reuters că noua emblemă provine din feedback-ul fanilor și ar fi „mai ușor de lucrat cu acesta” pe platformele mobile și digitale. Ea a adăugat că noul logo permite celor de la Liberty Media să introducă Formula 1 în teritoriile unde se află audiențele noi.
De asemenea, Formula 1 a dezvăluit noua misiune, cu cinci comportamente cheie: să se delecteze de curse, să facă spectacolul mai spectaculos, să desființeze granițele, să simtă gustul uleiului și să simtă cum fierbe sângele.
Identitatea vizuală a fost creată de agenția Wieden + Kennedy London, condusă de Richard Turley, Global Executive Creative Director of Editorial and Design. Logo-ul reflectă forma unui automobil de Formula 1: plat, aproape de sol, sugerând viteze maxime. Senzația sa retro-modernă se sprijină pe natura extremă și dinamică a sportului și este proiectată să funcționeze pe o varietate de platforme.
Într-un interviu pentru Highsnobiety, Norman spune că nu consideră logo-ul anterior învechit, ba chiar că ar fi un clasic al design-ului britnic și vor să fie memorat în acest fel. „Dar era un logo fără o identitate în spate. Iar pentru a crea un brand care să poată funcționa cu agilitate și forță de caracter, trebuia să o luăm de la capăt și să ne asigurăm că există o continuitate de la logo la publicitate, la grafica TV, active digitale, social media, mărfuri… toate părți din ecosistemul F1.”
After an amazing season – a new #F1 era awaits
Our greatest races are ahead of us
#Unleash2018 pic.twitter.com/1g0KSjeVhj— Formula 1 (@F1) November 26, 2017