Sfaturi pentru îmbunătățirea relațiilor cu clienții

Sfaturi pentru imbunatatirea relatiilor cu clientii

Relațiile cu clienții sunt ca orice altă relație. Au nevoie de efort, timp și atenție pentru a-și îmbunătăți și menține calitatea. Atunci când investiți în mod constant în consolidarea relațiilor cu clienții, ar trebui să vedeți o rentabilitate clară, nu numai sub forma creșterii afacerii, ci în cât de satisfăcătoare este munca.

Atunci când întăriți relațiile cu clienții existenți, acest lucru crește probabilitatea retenției clienților și a recomandărilor, ceea ce vă conduce pe dvs. și afacerea dvs. pe calea pentru succes pe termen lung.

Iată câteva sfaturi pentru cultivarea unor relații puternice, durabile și mai satisfăcătoare cu clienții dvs.

1. Cunoașteți-vă cu adevărat clientul

Orice relație sănătoasă necesită eforturi consistente și acest lucru este valabil și pentru clienți. La început, cercetarea dvs. este esențială pentru înțelegerea industriei, a obiectivelor și a metodelor preferate de realizare a muncii, dar nu se termină aici. Cunoașterea cu adevărat a clienților dvs. vă întărește legătura și face munca împreună o experiență mai plăcută pentru toți cei implicați.

Citește și: Pași pentru vânzarea pe platformele de mesagerie a rețelelor sociale

O modalitate ușoară de a ține pasul cu ceea ce se întâmplă cu clienții este prin intermediul rețelelor sociale. Până acum, majoritatea mărcilor folosesc cel puțin o platformă majoră și, urmărind afacerile sau organizațiile clienților dvs., creați o oportunitate de a vorbi despre ultimele lor reușite sau produse într-un mod care arată că sunteți atent. Dacă clientul dvs. trimite buletine informative prin e-mail sau folosește un blog pentru actualizările companiei, acestea pot fi, de asemenea, instrumente excelente pentru a aprofunda afacerea lor, scrie entrepreneur.com.

Dar cine sunt ei ca oameni? Da, rețelele sociale pot fi, de asemenea, utile în învățarea detaliilor personale, dar prezintă un mare risc și responsabilitate. Echilibrarea granițelor rețelelor sociale profesionale și personale este o provocare și există multe lucruri diferite de luat în considerare. Cu toate acestea, o regulă standard este de a evita conexiunile personale pe social media cu clienții și de a vă concentra energia pe a afla cine sunt prin conversațiile organice pe care le purtați în timp ce lucrați împreună.

Odată ce raportul este stabilit – de exemplu, clientul dvs. a împărtășit detalii despre familia sau hobby-urile sale – și dacă vă simțiți confortabil cu acesta, întrebarea despre o vacanță sau despre cum se descurcă copiii lor la școală vă poate aprofunda relația și vă poate ajuta să vedeți persoana dincolo de proiect. Nu uitați, aceasta este o relație cu clientul, nu o prietenie, iar crearea de limite ferme pentru dvs. vă va ajuta să evitați conflictele de tot felul.

2. Fiți sincer

Pe măsură ce vă cunoașteți clienții, și ei vă vor cunoaște pe dvs.  și este important să vă cunoască în mod autentic. Este tentant să încercați să vă potriviți ceea ce credeți că dorește un client, dar dacă asta nu este ceea sunteți, veți fi dezamăgit pe viitor. Doriți ca clienții dvs. să se simtă încrezători în decizia lor de angajare, care se bazează la fel de des pe cât de bine se simt că veți lucra împreună în funcție de personalitate, precum statisticile CV-ului dvs.

Citește și: Peste o treime dintre angajaţi vor să lase în urmă programul de lucru standard 9:00-17:00

A fi sincer și a împărtăși experiențele dvs. oferă, de asemenea, clienților șansa să rezoneze cu povestea dvs. și să se simtă mai încrezători, având încredere în dvs. pentru a-i ajuta. Când vă cunosc ca persoană, nu doar ca furnizor de servicii, vă întărește obligațiunea și vă poate arăta că relația este una sinceră. Concluzie: nu vă fie frică să fiți voi înșivă – și dacă sunteți, acesta este un semnal de alarmă că acel client s-ar putea să nu vi se potrivească.

3. Îmbrățișați feedback-ul

Solicitarea de feedback poate părea înspăimântătoare la început, dar este crucială pentru îmbunătățirea relațiilor cu clienții. Optzeci și cinci la sută din întreprinderile mici și mijlocii spun că feedback-ul clienților a fost benefic pentru afacerile lor, iar acest lucru este valabil mai ales pentru furnizorii de servicii și pentru oricine a căror activitate depinde de a avea clienți.

Obținerea feedbackului nu numai că arată că v-ați angajat să oferiți cea mai bună muncă posibilă, dar că apreciați nevoile și dorințele clientului suficient pentru a asculta. Un sondaj Gallup din 2011 a arătat că întreprinderile care utilizează practici regulate de feedback au o rată a cifrei de afaceri cu 15% mai mică decât companiile care nu o fac, iar acest lucru se aplică și relațiilor cu clienții. Sondajul ar putea avea aproape un deceniu, dar lecția este adevărată: atunci când creați oportunitatea unui feedback regulat, reduceți probabilitatea de a pierde clientul respectiv.

Citește și: Pași pentru vânzarea pe platformele de mesagerie a rețelelor sociale

Dar practicile de feedback nu se întâmplă peste noapte, deci planificarea este esențială. În timpul integrării, discutați dacă clientul dvs. preferă anchete de satisfacție formale, actualizări regulate de stare sau conversații informale. Acest lucru vă va ajuta să vă înțelegeți clientul și îi va fi ușor să vă spună ce funcționează bine și, mai important, ce nu.

Cel mai important lucru de reținut despre feedback-ul clienților este că nu înseamnă nimic fără acțiuni concrete. Dacă aveți un plan în vigoare pentru a răspunde problemelor sau criticilor, vă demonstrați că v-ați angajat să vă îmbunătățiți procesele de afaceri și le arătați clienților că ascultați și apreciați ceea ce împărtășesc.

Sursa foto: Unsplash

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •